aquatlantis splendid 100
Well-known member
Hallo allemaal,
Ik meet ineens een hoger kh als normaal.
Normaal is mijn kh rond de 6/7 zojuist mijn waterwaardes gemeten en ik meet een kh van 11. Er is eigenlijk niks aan de bak veranderd als dat ik een koppel ancistrus heb toegevoegd de afgelopen week en daarbij ook een leghol.
Dit leghos gewoon van gebakken klei vanhet merk CeramicNature.
Zou de kh gestegen kunnen zijn door dit leghol of kan er een andere reden zijn? En dan de belangrijkste vraag kan dit kwaad voor mijn vissen?
Morgen is het weer de dag van het wekelijks onderhoud en dan wordt er 50% ververst de kh van het kraanwater is 6 dus het zal wel weer wat gaan zakken.
Overige waardes zijn:
Nh3 0
No2 0
No3 15
Po4 1
Ph 7
Gh 8
Kh 11
Dc mooi lichtgroen
Temperatuur 24 graden
Bedankt vast voor de reacties en een fijn weekend.
Ik meet ineens een hoger kh als normaal.
Normaal is mijn kh rond de 6/7 zojuist mijn waterwaardes gemeten en ik meet een kh van 11. Er is eigenlijk niks aan de bak veranderd als dat ik een koppel ancistrus heb toegevoegd de afgelopen week en daarbij ook een leghol.
Dit leghos gewoon van gebakken klei vanhet merk CeramicNature.
Zou de kh gestegen kunnen zijn door dit leghol of kan er een andere reden zijn? En dan de belangrijkste vraag kan dit kwaad voor mijn vissen?
Morgen is het weer de dag van het wekelijks onderhoud en dan wordt er 50% ververst de kh van het kraanwater is 6 dus het zal wel weer wat gaan zakken.
Overige waardes zijn:
Nh3 0
No2 0
No3 15
Po4 1
Ph 7
Gh 8
Kh 11
Dc mooi lichtgroen
Temperatuur 24 graden
Bedankt vast voor de reacties en een fijn weekend.