Javis
Well-known member
- Lid geworden
- 27 oktober 2024
- Leeftijd
- 68
Begin niet aan het gebruik van algenbestrijdings middelen, maar los de oorzaak/oorzaken op. Geef je aquarium de tijd om in evenwicht te komen, en stap voor stap zal je zaken tegen komen die niet goed lopen. Waarschijnlijk veroorzaken de dingen die niet goed lopen een deel van je algenprobleem. 1 van die oorzaken is de CO2 gift. Op welke manier voeg je CO2 toe, en is de waterdistributie op orde?
CO2 (Dennerle Carbo Night Pro 600) eerst doormiddel van de bijgeleverde flipper. Paar dagen later met 'n Twin Star Medium diffusortje. Nu met 'n Aqua Noa Glas 3in1 (diffusor/bellenteller/terugslagklep)
(leuk dingetje, hè.. ;-)
Ik ben begonnen met CO2 zoals in de manual geadviseerd 10 bellen pm daarna langzaam opvoeren. De dropchecker vloeistof is donker groen en is tot nu niet veranderd ook niet toen ik op advies van Cornelius de CO2 toevoer min of meer open gezet heb. In ieder geval zijn de bellen niet meer te tellen (leuk begin voor 'n carnaval liedje ;-). De vloeistof in de dropchecker lijkt wel in cement gegoten, er is geen verandering van kleur te bespeuren. En toch lijkt de diffusor uitstekend te werken.
Waterdistributie gaat via Eheim Professional 4 Thermo. Eigenlijk het enige waar ik momenteel zeer tevreden over ben. ;-)
Normaal zou ik de pomp iets over de helft open zetten maar nu staat hij al 'n paar dagen helemaal open met als gevolg dat de stroming zeer geschikt is voor wildwater varen. Door het vele schoonmaken van plantjes en ruiten komen er veel planten deeltjes boven drijven. Het is goed te zien dat zo'n planten deeltje opgepakt wordt door de stroming en meegevoerd wordt door de hele bak heen. Het berijkt zelfs de bodem weer. en is even later alweer aan de oppervlakte. Ik denk niet dat de doorstroming van water in mijn bak nog beter kan of zou moeten. Nog meer en er blijft geen plant meer in de soil zitten. ;-)
Dank je, Robert ! 👍 😎
Laatst bewerkt: