M
mattjo
Guest
Beste leden,
ik ben net herstart met mijn bak van 60cm. Alles aangekocht en plantjes komen morgen aan.
ik heb 2jaar mijn bak draaiende kunnen houden, maar op een nacht waren ineens al mijn vissen dood(cory’s, koppel goerami,platys)er hing ook een witte schijn in mijn bak.
Ook begon hij te ruiken en mijn planten deden het nooit goed.
Dus alles eruit gedaan en opnieuw begonnen.
Nu ik heb een waterverzachter(belgie) en kan deze alleen gebruiken of gefilterd regenwater.
nu heb ik eens de waarden genomen van het kraantjeswater:
gH : 3
KH : 20
No3 : 18
Ph: 7.8
Co2 : 15
Ik vraag jullie hulp met wat ik juist moet doen om mijn water goed te krijgen? Ik hou van veel planten en wil deze dan ook niet zien wegkwijlen na een weekje helaas.
Ik ben ten einde raad
alvast bedankt.
ik ben net herstart met mijn bak van 60cm. Alles aangekocht en plantjes komen morgen aan.
ik heb 2jaar mijn bak draaiende kunnen houden, maar op een nacht waren ineens al mijn vissen dood(cory’s, koppel goerami,platys)er hing ook een witte schijn in mijn bak.
Ook begon hij te ruiken en mijn planten deden het nooit goed.
Dus alles eruit gedaan en opnieuw begonnen.
Nu ik heb een waterverzachter(belgie) en kan deze alleen gebruiken of gefilterd regenwater.
nu heb ik eens de waarden genomen van het kraantjeswater:
gH : 3
KH : 20
No3 : 18
Ph: 7.8
Co2 : 15
Ik vraag jullie hulp met wat ik juist moet doen om mijn water goed te krijgen? Ik hou van veel planten en wil deze dan ook niet zien wegkwijlen na een weekje helaas.
Ik ben ten einde raad
alvast bedankt.