Wat is er nieuw

Kiezelalg maar wat nu te doen??

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Khoppie
  • Startdatum Startdatum
jessicapilon zei:
---knip---
De reden dat je ze het meeste tegenkomt bij nieuwe bakken is dat juist daar de bacteriecultuur niet goed op orde is. Wanneer de bak eenmaal is ingedraaid zie je de diatomen in de regel weer verdwijnen. Dan is de bacteriecultuur ook op orde namelijk.

door geduld dus... 😉
 
Ja daar komt het dan wel op neer.
 
Ik heb vandaag de bak afgeplakt met zwarte vuilniszakken. Ga dit een dag of 4 zo laten en dan hopen dat de blauwalg verdwenen is. De bruine alg zal met der tijd vanzelf verdwijnen dus dat wacht ik inderdaad af.

Ik kan ook plezier aan mijn hobby beleven al kweken ze als konijnen. Ik heb al wel vaker jonge vissen naar de LFS hier in de buurt gebracht en die vinden dat totaal niet erg. En ben ook niet van plan veel groot te laten worden want speciaal bijvoeren doe ik niet.
Ook heb ik er wel eens moeite mee dat bepaalde forumleden elke keer op bepaalde zaken terug blijven komen. Is echt een zwaar irritante eigenschap van boven de sloot. Tevens moeten we eens ophouden met zeiken over te kleine huisvesting want daar maken we ons stuk voor stuk allemaal schuldig aan. Ik denk namelijk niet dat de vis ooit voorbestemd was voor in een aquarium of vijver maar is van lieverlee toch zo gebeurd. Dus vind ik het nogal hypocriet anderen te beschuldigen van te klein huisvesten terwijl we het allemaal doen. Tevens wat is te klein???? Ooit is er een soort van richtlijn gemaakt maar wie zegt dat dit klopt??? Misschien is het wel veel minder of wel heel veel meer. Wie weet het precies??? niemand denk ik zomaar.
Maar ik weet wat ik moet weten dus ga mijn energie ergens anders in steken.
 
Succes met de bestrijding van de alg.
 
Kevin,

Vind je slakkenhuiscichliden niets, zou ik je een groter aquarium willen aanraden 😉 dit is gewoon niets meer dan een veredelde emmer. No offense, want heb er zelf ook ��n staan.

Ps. Er is een reden waarom er voor bepaalde vissen, een bepaald formaat aquarium wordt geadviseerd. Die redenen lopen soms wat uiteen, maar komen eigenlijk altijd neer op de volgende punten,
-zwemgedrag
-vervuiling
-dominantie/agressief
Daarbij kijken wij of die zo nog natuurlijk gedrag vertoont en zeggen dan, oke het is niet te vergelijken met de natuur, maar dit is acceptabel.
 
Khoppie zei:
Ook heb ik er wel eens moeite mee dat bepaalde forumleden elke keer op bepaalde zaken terug blijven komen. Is echt een zwaar irritante eigenschap van boven de sloot. Tevens moeten we eens ophouden met zeiken over te kleine huisvesting want daar maken we ons stuk voor stuk allemaal schuldig aan. Ik denk namelijk niet dat de vis ooit voorbestemd was voor in een aquarium of vijver maar is van lieverlee toch zo gebeurd. Dus vind ik het nogal hypocriet anderen te beschuldigen van te klein huisvesten terwijl we het allemaal doen. Tevens wat is te klein???? Ooit is er een soort van richtlijn gemaakt maar wie zegt dat dit klopt??? Misschien is het wel veel minder of wel heel veel meer. Wie weet het precies??? niemand denk ik zomaar.
Maar ik weet wat ik moet weten dus ga mijn energie ergens anders in steken.

Nou, laat ik als geboren en getogen Brabander van onder diezelfde sloot dan toch ook maar dezelfde mening hebben dat die vissen die je nu hebt (en die inderdaad als konijnen fokken) veel te klein zitten.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan