Wat is er nieuw

Kiezen nieuw aquarium...

Hoe bedoel je vissen gaan eronder?

Het worden allemaal kleine visjes, maar wel in grotere aantallen dan.

dat vele mensen die eruit halen? Wat is daar de reden voor?
Voor mij onvoldoende stroming, beperkte massa waar bacteriën zich aan kunnen hechten. Neemt veel plaats in beslag en zonder oogt het mooier.
Ik had geen last dat er vissen onder gingen zitten, kwestie van het zand/grind daar wat hoger leggen.

Bij de Ferplast zouden betere leds zitten zeiden ze in de winkel. Niet alleen zuiniger, maar ook wit, rood en nog iets van kleur. ALs het niet aan die filter lag, zou ik voor die gaan denk ik.

Is de ingebouwde filter van Juwel dan zo slecht of onhandig dat vele mensen die eruit halen? Wat is daar de reden voor?
Maar die binnenfilter bij Ferplast schuif je er zo uit hoor,daar moet je niet eens aan snijden en das wel goed gedaan van Ferplast.
Het is toch zo'n binnenfilter wat je bedoeld he ?
zzzzzzzzzzzzzzzferplast-binnenfilter-bluwave-07-27948.jpg

Ja die bedoel ik. Alleen: wat doe je dan in de plaats? Er werd mij een buitenfilter aangeraden, maar daar ben ik als leek gewoon bang om om mee te beginnen. Al valt het misschien allemaal wel mee... Maar het begint dan ook wel een stuk duurder te worden dan wat ik voor ogen had.
Of zijn er goede, betaalbare, niet-habbiewabbie buitenfilters? (En net nu zie ik er een aangeboden worden omdat die lekt Oops)
Ik kon eventueel een model kleiner in de bak hangen van die Bluwave, maar dat is ook niet ideaal denk ik dan.

Ja die bedoel ik. Alleen: wat doe je dan in de plaats? Er werd mij een buitenfilter aangeraden, maar daar ben ik als leek gewoon bang om om mee te beginnen. Al valt het misschien allemaal wel mee... Maar het begint dan ook wel een stuk duurder te worden dan wat ik voor ogen had.
Of zijn er goede, betaalbare, niet-habbiewabbie buitenfilters? (En net nu zie ik er een aangeboden worden omdat die lekt Oops)
Ik kon eventueel een model kleiner in de bak hangen van die Bluwave, maar dat is ook niet ideaal denk ik dan.
Die binnenfilters zijn allemaal uitvoerig getest door de fabrikant zodat ze het water (normaal gezien) goed kunnen rond pompen en filteren maar als je er een kleinere (lees dus minder krachtige)filter in zou hangen dan heeft die niet dezelfde capaciteit zoals degene die er in hangt.
Ik kan begrijpen dat een externe buitenfilter je wat schrik aan jaagt maar das echt nergens voor nodig hoor want een makkelijkere filter is er niet en eenmaal je het probeert zul je nooit geen andere meer willen, neem het van mij "en bijna alle leden" aan.
En je maakt het zo duur als je zelf wil, Eheim potfiltertje zijn niet duur in 2dehands aankoop.
Ook JBL en Tetra zijn niet echt duur.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan