Kijk je in mijn bakkie door Frankieboy


F

Frankieboy

Guest
Weer wat wezen schuiven in de bak. De nieuwe opstelling loopt schuin naar boven. Idee erachter is dat de vissen daar schuil mogelijkheden hebben en in de andere hoek vrije zwemruimte. Verder eens experimenten met drijfplantjes.

aqua_frank.jpg


Feedback mag uitteraard gegeven worden
 
Nog iets voor tegen de achterwand en is helemaal top! ;)
 
Ik heb express geen achterwand. Het is een witte Lido met witte muur op de achtergrond en loop erg mooi in elkaar over. Ik probeer de techniek met planten weg te werken. Maar wie weet in de toekomst de achterkant zwart maken met schoolborden verf?
 
Het meubel zal zo wel mooi met de muur overlopen idd maar zo met de inrichting en dieren van je bak staat het niet mooi met een wit spackgespoten muur op de achtergrond vind ik persoonlijk.
Als je er nog bij kan is schoolborden verf idd wel een optie.
 
Ja, heb even een test gedaan met een vuilniszak achter de bak en moet zeggen dat niet verkeerd is.

Nu kan ik met schoolbordenverf aan de slag gaan, maar heeft iemand eventueel nog anders tips om de achterkant van buiten strak zwart te krijgen.
 
Ik vind dat de vissen mooi uitkomen,op de witte muur.
 
Dat is zeker waar Mondeo, misschien dat ik het is met een stukje zwarte folie kan bekijken en als ik het toch niets vind kan dat er nog af.
 
Frankieboy zei:
Ja, heb even een test gedaan met een vuilniszak achter de bak en moet zeggen dat niet verkeerd is.

Nu kan ik met schoolbordenverf aan de slag gaan, maar heeft iemand eventueel nog anders tips om de achterkant van buiten strak zwart te krijgen.

Zwarte plakfolie, is mooi mat en makkelijk aan te brengen.
 
Je zou bv ook eens met lichtblauw kunnen kijken hoe dat staat.
 
Heb het met een stuk folie afgeplakt. Zit nu nog wat vocht achter dus nog niet egaal van kleur, ben benieuwd als het vocht weggetrokken is.
 
oh je bent al aan de slag gegaan :thumbs:
ik heb ook een lido en heb gewoon een dik vel zwart papier van de bruna op maat gemaakt. 1,25 koste het, en ben je het zat dan is het er ook zo weer af.
mooie bak heb je overigens.
 
Dank je wel
 
Even een kleine update. Achterwand op de bak geplakt moet zeggen dat het wel een verbetering is.
aquafrank.jpg
 
Je hebt gelijk, zal is kijken of ik het beter op de foto krijg
 
Getracht een betere foto te maken om het effect van de achterwand te laten zien. Het lijkt echter op de foto lichter dan in het werkelijkheid ligt. Het is geen zwarte achtergrond maar een komt meer in de buurt van donkergrijs.

aquarium_frank.jpg
 
Heel mooi, strakke uitvoering. Wat is je visbestand momenteel ?
 
Daar kom ik vanavond nog even op terug. Even de goede namen verzamelen. Thanks voor compliment!
 
Is echt een hele mooie inrichting zo.
Volgende keer misschien een foto maken recht voor de bak zoals de eerste ipv schuin of ben ik nou aan het zeuren? ;)
 
ja John je bent een zeurkous.....

ziet er met die achterwand goed uit, vind het echt een leuke bak
 
Mijn bestand in de Lido 120:

8 x Barbus Tetrazona cobalt / Groene Sumtraan
10 x Hyphessobrycon colombianus / Colombia tetra (waren er 15 maar heb er 5 terug gebracht)
5 x Corydoras Aeneus / Albino
2 x Crossocheilos siamensis / algeneter
2 x Otocinclus affinis / algeneter

De twee schooltjes blijven lekker in de groep zwemmen en bemoeien zich niet met elkaar. Er is in elke school af en toe strijd om de hi�rarchie te bepalen, wat overigens totaal verschilt gedrag laat zien (erg boeiend). De schoonmaakploeg doet het werk tot nu naar behoren.

Ik weet dat ik uit verschillende continenten visjes heb.
 
Dat van verschillende continenten is natuurlijk een eigen keuze, vele biotoop-isten zullen het wss niks vinden, maar ik vind het wel mooi uitkomen. Zeker de Barbus Tetrazona cobalt, is wss deze die je op je profielfoto hebt staan ook. Deze komen echt heel mooi uit met die donkere ondergrond en achterwand.
Persoonlijk zou ik ook de 2 Crossocheilos siamensis / algeneter terugbrengen en een groter groepje oto's doen. Als die siamese algeneters zullen groeien kan het zijn dat je ze minder leuk gaat vinden. Kunnen nogal druk doen, alhoewel je nog een redelijk ruime bak hebt.
 
mooie bak, die met het folie erachter nog beter uitziet!
ik zou de crossocheilus siamensis ook niet houden.. ik heb er 1 in mijn bak van een meter en die is zo'n beetje 13-14 cm.. 1 klap met de staart en de helft ligt overhoop..
 
Ik denk dat dat wel een verstandige keuze is
 
Mooie inrichting! Vind het er erg strak en netjes gestyled uitzien :D
 
Door die donkergrijze achterwand is het overdag net een 'levend schilderij' heel apart effect. Heb gister ook op de achterste tl een reflector geplaatst om het licht van de achterwand te halen.
 

Terug
Bovenaan