Kikker kwijt


Vetje26

Active member
Lid geworden
19 oktober 2020
Berichten
26
Hallo,
Ik heb sinds 2 weken een dwergklauwkikker en ik ben hem al een week kwijt.
Ik heb overal lopen kijken, ook naast de aquarium.
Filter uit elkaar gehaald. Planten opzij en hout er uit.
Hij is nergens!?
Moet ik er vanuit gaan dat die ook niet meer leeft? Want dan lijkt het mij toch wel dat hij boven in drijft?
 
Het zijn meester verstoppers overigens en 1 voelt zich niet echt op zn gemak denk ik.
Ik wou er ook meer maar ging eerst kijken hoe het met 1 ging. Heb speciaal een aquarium gekocht om kikkers te houden
 
Ik heb ze ook gehad en ze zijn wel leuk maar ja je ziet ze toch minder dan een vis vond ik. Hoe groot is je bakje?
 
maak anders effe een foto kunne we beter zien hoe het komt dat die kwijt is
 
Ik heb er een hele tijd ook maar eentje gehad omdat er bij mij een paar dood waren gegaan. Ik zag de laatste overgeblevene bijna nooit en twijfelde soms ook of dat ze niet dood zou zijn. Als je vaak voor het aquarium zit, zie je ze soms ineens naar boven schieten om adem te halen. Nu ik er meer bij heb zie ik die oude kikker ook weer vaker. Overigens meestal alleen rond etenstijd.
Heb je aan de achterkant wel alle gaten voor kabels e.d. dicht gemaakt? Ik heb een kennis die dat niet had gedaan en daar besloot de kikker er uit te klimmen, geloof dat die het uiteindelijk niet heeft overleeft.
 
maak anders effe een foto kunne we beter zien hoe het komt dat die kwijt is
Hoe bedoel je want dat kun je toch niet zien? Soms kunnen ze door uitsparingen komen maar die zitten aan de achterkant en dat zien we op de foto weer niet ;)
Met de DKK moet de bak goed afgesloten zijn in elk geval.
 

Terug
Bovenaan