Killivis met Amazone puffer


Bram_033

Well-known member
Lid geworden
31 maart 2022
Berichten
255
Leeftijd
23
Hallo ik heb een bak van 100*40*50 l*b*h.
Nu zoek ik al een lange tijd naar een vis voor in de bovenste zwemlaag.

Ik had een tijd geleden in een oudere andere bak killivissen. En deze vind ik erg mooi. Ook passen ze kwa water waardes ook wel bij de vissen die ik nu heb. De andere bewoners zijn :

2x Amazone puffer
2x Cleithracara maronii (waarschijnlijk twee vrouwtjes deze ga ik of weg doen of er komt een mannetje bij alleen dit zal dan wel erg druk worden op de bodem)
4x Guianacara stergoisi (is de kleinere soort en zijn nog jong)
7x corydoras ambiacus
1x naaldmeerval
1x l-nummer uitgegroeid 9cm

Alleen is er een kans dat de Amazone puffers aan die mooie vinnen van de killifish gaan zitten soms doen ze het bij andere visjes maar dit is eigenlijk alleen als ze vinden dat ze weer eten nodig hebben.
Ook zit ik een beetje met de temperaturen de huidige vissen houden toch wel van minimaal 24 c° en de Killivis zit maximaal op de 24 c° lees ik.
Ik hoor graag jullie advies!
 
?
 
je bak is aan de kleine kant voor amazon puffers. 120cm zou een beter formaat zijn voor deze actiefe vissen. Ook zijn het groepsdieren dus heb je er lievel minimaal 6, wat je bak zeker te klein maakt. Ik zou ze dus helaas afraden.
Peapuffers daar in tegen zijn wel te houden in dit formaat in groepen en ook erg leuk?

Voor beide vis soorten heb je ook een slakken voorraad nodig. Heb je daar aan gedacht?
 

Terug
Bovenaan