Wat is er nieuw

killivissen maar geen levend voedsel

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruttydm
  • Startdatum Startdatum
R

ruttydm

Guest
Hey iedereen, ik ben nieuw met aquarium houden en ik heb al direct een praktisch probleempje.

Ik heb namelijk eitjes besteld(killivissen), die zijn aangekomen dan heb ik ze met volle enthousiasme in water gedaan(was kraantjeswater goed?).

maar ik heb geen artemia ofzo, ik heb wel vissenvlokken en gedroogd artemia en fruitvliegjes+ de larves ervan. Nu weet ik eigenlijk niet wat ik moet doen.

Alvast bedankt.

Aquariumvissen en hun voedsel - RobertsAquariumSite.be

www.robertsaquariumsite.be/voeding1.php

Wanneer de kweek is geslaagd en de jongen zelfstandig beginnen te zwemmen, zullen de cultures wolken van infusori�n bevatten. Wanneer deze cultures ...

wat die waterplanten betreft, mogen dat ook gewone planten zijn bij die infosurienkweek?

Of gedroogt hooi.
En oude planten,mag ok ,ja.
Weet wel, vroeger met bloemen, dat het bloemenwater in de vaas ook vaak zat.

Hier zitten ook planten in, water stroomt een beetje.
Zit ook infuus in.
271844_0_82_dsc_0014.jpg

ruttydm zei:
(was kraantjeswater goed?).

Kraanwater.......?
Je doet gewonde vissen toch ook niet in kraanwater dus waarom jonge vissen wel?
Heb je nog meer aquariums?, schep daar anders wat water uit en doe ze daar in.

Remco

remcovoortman zei:
Kraanwater.......?
Je doet gewonde vissen toch ook niet in kraanwater dus waarom jonge vissen wel?
Deze uitspraken zou ik graag onderbouwd zien!

~ Ivo

Kraanwater heeft waarschijnlijk nog niet de goede waardes en er zal na een paar weken dan dus ook nog een nitrietpiek komen, je doet guppen toch ook niet na 1 dag al in een aquarium met kraanwater.....?

Weet jij dan of er niet een wel al ingedraaid aquarium klaarstaat? Ik niet, want daarover wordt in de openingspost niets gezegd. Ruttydm heeft hel alleen over het opgieten. Ik vraag me dus af of je niet een te snelle conclusie trekt.