-Kind of Blue-willem666


Maar ik heb het al heel lang niet meer gesnoeid. Ik heb de groeisnelheid wat getemperd dmv de verlichting.
En nu de schaar erin gevolgd door een groei explosie, all hands on deck.......

Zeldzame zwam idd (leuke foto)
 
Laatst bewerkt:
Zeldzame zwam

Maar zeer "otogeniek".
Sommige zijn er zelfs een beetje ondersteboven van...

20190815_202214.jpg
 
3 jaar VWO Frans helemaal voor niks. Maar dat wist ik toen al:D

Hehe.
Allez (!), pertans (!) een mooie taal! :p

Maar het was onbewust eerlijk gezegd.
Een aantal dergelijke uitdrukkingen, stopwoordjes (en verbasteringen) worden hier vrij courant ( = algemeen :D:D) gebruikt.
 
zo'n beperkte opvoeding

Goh ja, het is ergens wel logisch want jullie hebben maar één officiële landstaal natuurlijk.
Aangezien wij ook een Franstalig deel hebben krijgt het Frans hier al meer aandacht op school. En veel zaken moeten tweetalig zijn dus de kans dat je het nu en dan nodig hebt in het dagelijkse leven is een pak groter natuurlijk.
(En ja, er zijn mogelijkerwijze ook een paar belgen die Duits spreken maar die negeer ik persoonlijk.)

Veel vlamingen klagen trouwens dat de franstaligen "in vergelijking minder inspanning doen om Nederlands te leren" maar ook dat is op zich best logisch: Frans is nu eenmaal een wereldtaal (itt het Nederlands).
Dus Frans spreken als Vlaming biedt ook een groot en internationaal voordeel terwijl Nederlands slechts zeer lokaal bruikbaar is voor een Franstalige...

Voila, de ganse (eeuwige) taalstrijd die ons politiek landschap al generaties beheerst en hindert is bij deze beslecht!
:thumbs:
Half politiek belgië is ineens technisch werkloos door mijn korte, objectieve en nuchtere analyse en interventie...
Einde discussie!
En nu is er tijd voor echte issues!!
:D:D:D
 
Trouwens: aangezien ik het niet direct meer zal gebruiken is alle Offtopic gezwam (samen met mijn slijmzwam) vanaf nu hier welkom!

Ik zal eens vragen aan beheer of ze de titel kunnen aanpassen... :D:D
 
Jawel, ik heb hem hoogstpersoonlijk een stukje van mijn waterschimmel opgestuurd, daar was hij nl. naar op zoek. Dus ik ben benieuwd of deze slijmzwam het bij hem net zo goed doet als bij mij. Bij mij is het net zevenblad, onuitroeibaar tenzij je de bak volkomen stript en ontsmet. Ik houd 'm dus kort en heb er verder geen last van.
 
Lack of pictures here makes me feeling kinda blue ;)):daisy:

:thumbs: Mooi ingekopt! :DD
Ik heb ook al even geen foto's van de bak meer genomen eigenlijk. Ziet er nog relatief hetzelfde uit maar heeft wel een 'downgrade' ondergaan ten behoeve van de visjes.
De soilbodem is intussen al meer dan drie jaar in gebruik dus het scherpste is er wat vanaf. Maar vooraleer ik dit vervang krijgen de visjes een nieuwe bak... Pas dan krijg ik deze bak terug als speeltuin (althans, dat hebben ze beloofd... ;)))
Vandaag normaal nog onderhoud dus misschien neem ik wel een fotootje achteraf (als het licht nog brandt na onderhoud tenminste want ik time het verversen meestal net voor "zonsondergang"... :juggle:).

Hoe is het met je slijmzwam, Willem?

:'(
Toch bedankt voor je materiële steun! ;))

Heeft ie nooit gehad toch?

Zoals Giebeltje aangeeft heeft zij me een stukje bezorgd aangezien de andere "bron" niets werd.
Het stonk als een dood beest, :sorry:wat blijkbaar normaal was :oops:;)), maar helaas gedroeg het zich ook als een dood beest en bleek de zwam, na introductie, spoorloos (!!) (pun intended :DD) verdwenen.

Dus voorlopig ben ik nog steeds slijmzwamvrij... helaas.
 
Laatst bewerkt:
En ook geen rode blob meer?

Dat heb ik effectief nooit meer gezien. Soms zoek ik er zelfs nog eens naar in de bak, achter de stenen, in de soil maar tot zover steeds zonder succes.
Wie weet steekt het ooit nog eens de kop op.
Anders zal het één van de mysteriën des levens blijven vrees ik. ;))
 
Begin nogal last van m'n vingers te krijgen :juggle:

Oeioei. :eek:
Ontkruis je vingers maar een beetje voor ze in een blijvende kramp schieten. :br:

Ik zal vanavond eens een poging wagen. Het is er nog niet van gekomen en ik dacht het weg te negeren maar dat was zonder de waardin gerekend blijkbaar. :DD
 
Ik las iets over een in het water gevallen telefoon :DD ;)
Hopelijk is de dreiging van vreemde aquariummensen die massaal zijn huis gaan bezoeken genoeg aanmoediging om heel snel ergens een telefoon/tablet/fototoestel vandaan te halen/kopen/confisqueren/stelen.
 
Zucht......................
Moeten we zelf maar via sluiproutes naar België om je bak te bewonderen? :juggle:

Oh God...
En de grenzen dreigen zelfs terug open te gaan...

Ik las iets over een in het water gevallen telefoon :DD ;)

Ik heb hem snel in mijn bak gegooid toen ik jouw tip las!
(y)

Hopelijk is de dreiging van vreemde aquariummensen die massaal zijn huis gaan bezoeken genoeg aanmoediging om heel snel ergens een telefoon/tablet/fototoestel vandaan te halen/kopen/confisqueren/stelen.

De spanning loopt nu wel op moet ik zeggen.
Maar ja, het is overmacht hé:

-Ik moet eens kijken hoe ik het formaat van mijn smartphone-foto's kan aanpassen zodat ik ze kan uploaden.
Forum zegt bij de meeste foto's dat de bestanden te groot zijn sinds ik een nieuwe smartphone gebruik.
-Het licht brandt nog lang niet dus nu kan ik even niets voor je doen... :juggle:
-Mijn smartphone ligt sowieso nog steeds op de bodem van mijn bak... :engel: (thx John)
-Het idee om ergens een camera te gaan stelen lijkt me wel leuk. Ik probeer dat straks uit te voeren, als het lukt mag je wat foto's verwachten!!
 
De spanning loopt nu wel op moet ik zeggen.
Maar ja, het is overmacht hé:

-Ik moet eens kijken hoe ik het formaat van mijn smartphone-foto's kan aanpassen zodat ik ze kan uploaden.
Forum zegt bij de meeste foto's dat de bestanden te groot zijn sinds ik een nieuwe smartphone gebruik.
-Het licht brandt nog lang niet dus nu kan ik even niets voor je doen... :juggle:
-Mijn smartphone ligt sowieso nog steeds op de bodem van mijn bak... :engel: (thx John)
-Het idee om ergens een camera te gaan stelen lijkt me wel leuk. Ik probeer dat straks uit te voeren, als het lukt mag je wat foto's verwachten!!
Als je de foto's maar hebt geupload voor 1 juli, kun je nog mooi meedoen aan de fotowedstrijd :pp

 

Terug
Bovenaan