Kinderen als kleine aquarianen


Zanna

Well-known member
Lid geworden
30 april 2020
Berichten
392
Hallo allemaal
Eens een andere soort vraag:))
Ik zie hier vaak wel eens langs komen, dat de kinderen de doorslag naar een aquarium geven.
hier in huis een meisje van 2, die helemaal weg is van vissen. Niet alleen de onze, ook van andere soorten,maten en kleuren.

ook helpt zij graag met de zorg en verzorging zoals, voeren, testen en waterwisselen.
Is dit bij jullie ook zo, of juist niet ?
 

Bijlagen

  • 091D8E81-F3EA-48D0-983C-8ADA47DFD9D6.jpeg
    091D8E81-F3EA-48D0-983C-8ADA47DFD9D6.jpeg
    171.9 KB · Weergaven: 126
Nou hier 2 van 12 en 11 maar die boeit het eigenlijk niet en hebben meer oog voor de laptop. Ligt wellicht ook aan de leeftijd want een kid van 2 vindt al die kleurtjes en beweging denk ik ook wel spannend.
 
Toen mijn dochter klein was, inderdaad zo'n jaar of twee, kon ze tijden lang samen met de kat voor het aquarium zitten kijken.
De bewegingen en de beestjes waren boeiend om naar te kijken.
Later was die interesse al gauw verdwenen.
 
Hier een kleine meid (10 maanden) die net een beetje kan staan.
En waar kan je dat beter doen dan bij het aquarium.
Maar het aquarium was er al eerder dan mijn dochter, dus was geen doorslag gevende factor.
Ik zou het wel leuk vinden als zei het ook leuk gaat vinden.

0CA8232A-6E8E-4FCD-BBE0-D3BF455C2BF5.jpeg
 
Ik ben opgegroeid met het aquarium van mijn vader, kreeg mijn eerste kom met sluierstaartjes toen ik 6 was en mijn eerste aquariumpje met platy's, zwaarddragers en een hele mooie gup toen ik 8 was. Ik ging altijd mee naar de vissenwinkel en kende vele (Latijnse) namen van visjes. Mijn dochter heeft even een bakje met guppen op haar kamertje gehad toen ze een jaar of 10, 11 was, maar is niet echt door het virus aangestoken. Ze kreeg een tijd terug een oud aquarium, maar heeft daar een hamster in gehouden tot een van de katten hem te pakken kreeg. Vissen in de kamer ziet ze niet zitten. Ze heeft wel een vijver in de tuin met waterlelies en heel veel vruchtbare goudvissen, die het met een minimum aan onderhoud wonderwel goed doen, al drie jaar lang. Mijn zoon heeft niet echt iets met vissen. Mijn oudste kleinzoon vond de vissen bij Oma wel even leuk, vooral de hele grote, maar tot nu toe is er niet echt interesse.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan