Wat is er nieuw

Kitten met JBL AquaSil

Cédric Vleminckx

Well-known member
Lid geworden
18 december 2015
Leeftijd
24
Hallo,

Ik heb met zonet JBL AquaSil aangeschaft.
Wat zijn jullie bevindingen hierrond?
- Kit het goed?
- Geen last voor de vissen?

Groeten,
Cédric

10.jpg
20.jpg

Wil je het heel eerlijk weten? Ik vind dat spul van JBL de grootst mogelijk troep ooit. Wellicht was ik te ongeduldig of had ik gewoon pech met mijn tube maar ik sla voortaan wel over 😉 Bison kit voor glas kun je ook voor aquariumdoeleinden gebruiken en die werkt veel fijner vind ik.

Oh nee Lara... ik heb hem een half uurtje geleden gekit...
Moet 24 uur lang uitharen, dus zal morgen zien wat het gaat worden...

Ik heb daar ooit eens een bak mee gekit .
Echter na het kitten besloten de bak gewoon als opslagbak te gebruiken , die bak staat nu in de serre als PVC koppelingen bak .😊
Ik vond het een hele rare kit tov de normale kit voor aquaria .
De hoeken lijken me niet goed gekit , het lijkt dat je kit over kit heb zitten , dat zou ik nooit doen .
Alles afkrabben en goed ontvetten , dan pas kitten .

Dank voor uw mening Erwin. De hoeken waren inderdaad nog gekit.
Op één of andere manier was de rest van de kit gewoon verdwenen...
Ik weet nog niet precies wat ik met het bakje ga doen, maar het valt in ieder geval zo te proberen.
Gelukkig ook niet zo'n grote hoeveelheid om even een paar dagen te testen op lekkages.

Dank voor uw mening Erwin. De hoeken waren inderdaad nog gekit.
Op één of andere manier was de rest van de kit gewoon verdwenen...
Ik weet nog niet precies wat ik met het bakje ga doen, maar het valt in ieder geval zo te proberen.
Gelukkig ook niet zo'n grote hoeveelheid om even een paar dagen te testen op lekkages.
Kit op kit hecht niet; ik zie ook geen nieuwe kit op de verticale naden (zo lijkt het althans). Als je de bak zeker weten waterdicht wil hebben, zul je álle naden kitvrij moeten maken en opnieuw kitten.

als je opnieuw wilt lijmen moet je minimaal de glasplaat die je opnieuw wilt aanbrengen helemaal van de bak halen
en alle kit met een mesje van het glas halen eventueel in combinatie met een kit verwijderraar

https://discuszolder.nl/aquarium-lijmen/uitgebreide uitleg
een aqarium lijm je (met kit)
het belangrijkste is het stukje kit dat tussen de twee glasplaten zit

wat jij hebt gedaan lijk meer op het afkitten van een naad tussen de tegels.
op zich wordt dat ook waterdicht maar een schoonheidsprijs win je daar niet mee

zo te zien is deze kit niet slechter dan andere kit
met kit moet je er goed op letten dat het niet te lang heeft gelegen
zelf laat ik het leggen als de productie datum langer dan een half jaar geleden is en zoek ik de jongste tube uit als er keuze is

als je opnieuw wilt lijmen moet je minimaal de glasplaat die je opnieuw wilt aanbrengen helemaal van de bak halen
Oneens; dan heb je nog steeds nieuwe kit op oude kit op de punten rondom de bodemplaat waar ze elkaar tegenkomen - dus haal je de hele bak uit elkaar en alle oude kit eraf wat mij betreft.

dat is maar een heel klein stukje ongeveer 1/2 mm breed dat wordt wel afgesloten door de overtollige kit aan de binnen en buitenzijde
Maar uiteraadt is helemaal opnieuw het beste en voorkom je ook dat de rest binnenkort toch aan vervanging toe is

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan