Wat is er nieuw

Klauwkikker foutje..

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hera
  • Startdatum Startdatum
H

Hera

Guest
Gisteren hebben we bij een dierenwinkel een 'Dwerg' klauwkikker aangeschaft voor in onze aquarium. Het is een mannetje, albino en wordt niet heel groot... Zeiden ze.

Nu ben ik er dus achter dat het de grotere variant is...
Hij zit in een bak van 60 cm, is nog erg klein (hooguit 3cm?)
Maar ik vroeg mij af, gaat dit beestje echt groot worden, en doen we hem tekort? Was de planning om er nog 1 te halen, maar wetende wat hij echt is wil ik mij hier liever meer in verdiepen.. Ik kan weinig op NL sites vinden over deze beestjes.

Ik vind hem heel leuk, maar als ik hem niet kan bieden wat hij nodig heeft, zoek ik liever naar echte Dwergjes, en zoek ik voor dit kereltje een beter huis... Iemand ideeen hierover of het eventueel mogelijk is om hem zelf te houden?

en wat mag die allemaal eten? we hebben nu bevroren muggenlarven..
 
Als "ze" zeiden dat hij niet groot wordt en dat doet hij wel, dan moet je hem gewoon terug brengen naar die winkel en je geld terug vragen. je bent dan verkeerd voorgelicht, en dan zijn "ze" wettelijk verplicht om dat ook te doen
 
Ja alleen is die winkel nogal ver weg. Ruim 2 uur rijden dus dat doe ik niet even 1,2,3...
En nogmaals, het is niet dat ik hem 'persee' weg wil doen. Ik vind hem leuk! 🙂 Maar ik kan weinig informatie vinden over deze grotere variant, over hoe groot de aquarium ongeveer moet zijn... Mocht het mogelijk zijn hem zelf te houden dan graag! Moet dit niet mogelijk zijn vanwege bijv... te kleine auqarium dan zal ik hem voor zijn eigen bestwil moeten verkopen ja..
 
Google eens op Xenopus laevis. Dan is er een schat aan informatie te vinden.

In de 60 cm. bak kan hij sowieso niet blijven. Een meterbak is het minimale en het zijn groepsdiertjes.

Mijn klauwkikkers krijgen mosselen, koolvis, regenwormen en carnivorensticks.
 
Bedankt Jones,

Daar was ik inderdaad al bang voor, spijtig! Want wat-is-die-leuk!! 🙂

Heb hem maar op Marktplaats gezet in de hoop iemand te vinden die hem wel kan bieden wat hij nodig heeft.
Nu maar op zoek naar echte dwergjes..
 
Leuk zijn ze zeker 🙂
 
Even een update vanuit hier,

Omdat ik de klauwkikker niet kan bieden wat hij nodig heeft, namelijk een grote aquarium met soortgenoten
heb ik een nieuw huis gezocht voor hem. Vanavond zal hij opgehaald worden, en zal in een 120cm aquarium komen.
Ben helemaal blij voor het beestje! 🙂 Nu ga ik mij meer verdiepen in de dwergvariant zodat ik deze fout niet nog eens maak.
 
ik ben nieuw maar weet iemand wat een albino klauwkikker larve eet ik wil graag kweken
 
mannetje woord tot 10 cm vrouwtje 12 cm.
pas op kieren aan de achter kant en geef hem geen meelwormen
torren maar watervlooien wormen bloedwormen gedroogde garnaaltjes
:thumbs:
 
Larven eten stofvoer en klein levend voer zoals watervlooien.
 
als je je er in gaat verdiepen zoek dan is op
hymenochirus boettgeri

tip dwergklauwkikkers zijn bijna nooit albino en hebben zwemvliezen tussen de vingers voor en agter :petjeaf:
 
ik was bij de winkel en ze hadden klauwkikkers van de zelfde kweek een kleinere een grootere.
zijn het mannetje en vrouwtje?
 
Verschillen qua grootte zijn heel normaal bij jonge klauwkikkers. Dit is niet gerelateerd aan het geslacht.
 
oke maar kan ik ze wel kweken uit de zelfde kweek?
 
Lijk me nie verstandig. Krijg je inteelt
 
Hoe denk je dat die albino op je avatar ontstaan is? 😉
 
Hah ja, da zal vast wel. Maar wildkleur is bijna nie te krijgen. Heb er laatst toevallig wel 2 gekocht, werden verkocht als dwergklauw. Maar zijn exact mini normale klauw. Dus dacht da zijn jonkies. Of ze moeten daar ineens n mini variant van hebben gekweekt, kom ik met n paar maanden wel achter dan :-D
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan