Wat is er nieuw

klei bolletjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter guppie100
  • Startdatum Startdatum
G

guppie100

Guest
hoi waarom moet je klei bolletjes doen voor de echonodoris

Omdat dat moerasplanten zijn , die ijzer nodig hebben.

o oke bedankt echonodoris expert dus ijzer mogen ze echt niet te kort komen dan groeien ze dan niet als je geen ijzer er in doet

Dat zit al in die bolletjes.

Hobby Laterit Korrels 500 gram, 8-10 mm - Diversen

www.aquaplantsonline.nl � ... � Plantenverzorging � Diversen

Beoordeling: 4 - ‎1 recensie - ‎� 12,45Info: Hobby Laterit Korrels 500 gram, 8-10 mm. Laterit korrels met een doorsnee van 8-10 mm voor herbemesting. Deze worden rechtstreeks op de wortels van.

Ik zou wel opletten wat er in de "voedingsbollen" zit die je zou willen kopen. Zelf gebruik ik nu voedingskegels omdat daar NPK inzit en ook nog sporen. Moerasplanten hebben net als alle planten deze stoffen nodig.
Ook moerasplanten kunnen met de bladeren voeding uit het water halen.

Bertusis dat genoeg voeding voor de plant of niet

Ik gebruik de zelfde als Fozzy en ben eer zeer tevreden over.

Bertus kan ik nog planten bestellen in pb zeg ik mijn adres en dan zal ik het geld overmaken op 26jan ok�

Ton en fozzy ik heb de plant niet de echinodoris maar ik vind profito echt super goed

Fozzy zei:
Bestel hier gewoon het volgende...evt ook lateriet erbij. En draai daar bolletjes van.
Je kunt ze ook draaien met plantenvoeding zoals Profito in plaats van water.

http://www.aquariumbemesting.nl/nl/onze ... lletjesmix

Werkt prima zoals hier is beschreven :thumbs:.

Planten hebben nitraat en fosfaat nodig en sporenelementen. Daarnaast ook wat co2 en natuurlijk licht.

Kun je ook gewoon voedingsstoffen in je bodem spuiten, of ben je dit zo weer kwijt?

Henko zei:
Kun je ook gewoon voedingsstoffen in je bodem spuiten, of ben je dit zo weer kwijt?
Afhankelijk van welke bodem je hebt kan je die snel kwijt zijn, de wortels verbranden van je planten en de bacteriehuishouding in je bodem in de war brengen door de te hoge concentratie.

Ok, niet doen dus.

Ik heb van die kleibolletjesmix van aquabemesting en daar verder niets bij gedaan, mis ik dan nog voedingsstoffen.

daar zitten wel bepaalde stoffen door hoor. Staat wel op hun site. Met plantenvoeding (vloeibaar) erbij zit je wel goed.

dus jbl is goed

Ferropol is toch de plantenvoeding van jbl? Maar denk dat de kleibolletjes bedoeld worden.

jbl ijzer vloeibaar meststof

Ik begrijp het even niet meer volgens mij. Waarom gebruik je niet dan de kleibollenmix van aquariumbemesting.nl niet gewoon??
Daar zitten meerdere stoffen in en icm vloeibare plantenvoeding is dat prima.

Alle planten nemen voeding ook met de bladeren op dus voeding bij de wortels is dan mooi extra meegenomen.

Je vroeg toch om kleibollen?
Nou, dan zijn die van aquariumbemesting prima.
Die balletjes van Hobby bv. kan ook, alleen ben je dan duurder uit.

alleen voor de echinodoris ozelot gebruik ik ze dan maar alles is dan prima

is kleibolletjes genoeg voor de ozelot green plant bedankt John voor die site

Een Echino verlangt niet veel dus een bolletje in de grond met vloeibare planten voeding zal prima gaan hoor.

ik koop dan die bolletjes mix en ik doe ook al profito er in

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan