Wat is er nieuw

kleibollen/bemesting vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter Thijsdriesen
  • Startdatum Startdatum
T

Thijsdriesen

Guest
Hallo

Ik heb een vraag over bemesting van mijn aquaplanten ik heb
Cabomba
Vallisneria
Anubias op kienhout
Waterpest
Cryptocoryne een gewone
Cryptocoryne een bodembedekker
Ook een roodachtige plant waar ik de naam niet van weet..
Ik ben nu mijn aquarium opnieuw aan het indraaien moet ik nu al beginnen met vloeibare voeding ik heb profito en easycarbo...ik maak geen gebruik van een voedingsbodem nou had ik begrepen dat sommige planten een kleibolltje kunnen waarderen welke zijn dat en hoeveel moet er dan bij mvg Thijs

Kleibolletjes: de Cryptocorynes in jouw geval. Ik zorg zelf altijd dat elke plant wel een beetje in de buurt staan van een plek waar een kleibol zit (oftewel: niet elk stekje per se een kleibol, maar bijvoorbeeld ook tussen een aantal in).

Let trouwens op met je Vallisneria en easycarbo. Vallisneria stelt dat vaak niet op prijs. In ieder geval de easycarbo zo ver mogelijk vanaf de Vallisneria doseren.

De rode plant: heb je een foto?

~ Ivo

Bij de Vallisneria kan je beter tussen de wortels enkele stukjes wit schoolbordkrijt steken, dit zullen ze zeker appreci�ren 🙂

Heb ff gegoogled Alhternantera cardinalis
Ook was ik vergeten een hygrophila difformis..aan deze plantenzit nog geen wortel aan...moet ik dat gewoon in de bodem drukken en klaar?...mvg thijs

Gewoon in de bodem zetten, is een zeer gemakkelijke plant en echt eentje om een bak op te starten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan