Kleibolletjes met lateriet.


benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Berichten
13,306
Locatie
Hellendoorn
Website
aquaforum.nl
Van Aquariumbemesting.nl kreeg ik kleibolletjesmix binnen. Maar deze keer had ik lateriet mee besteld. Beide substanties heb ik gemengd en tot bolletjes gekneed. Gewoon omdat ik nieuwsgiering ben wat deze extra toevoeging gaat doen.
IMG_20200131_135238.jpg
IMG_20200131_135248.jpg
 
Die werken ook prima, dat had ik voordat ik naar de capsules overging ook, en ook met extra latriet bijgevoegd.
 
ik doe daar nog eens een dosis sporenelementen bij
 
Ik gebruik deze ook Ben. Maar ik maak ze wel even groot en mooi rond van vorm :D ;)
 
Kleurt je handen mooi he Ben?
 
Die werken ook prima, dat had ik voordat ik naar de capsules overging ook, en ook met extra latriet bijgevoegd.

Ah, ok. Goed om te horen. Het antwoordt van Aquariumbemesting vond ik minder duidelijk, zie onderstaande vraag en antwoordt:
Schermopname (29)_LI.jpg
 
Het leuke is dat we ons weer kind kunnen voelen bij het maken van de bolletjes ;)
 
Apart antwoord ik denk dat je ze niet meer in de bodem krijgt :S:stars:
Doe ik toch al jaren dus waar die het over heeft.
Wel goed om te zien dat ik niet de enigste ben die ze niet gelijk gelijkmatig rond krijg laat staan gelijk van grote.:sorry::D
 
Wel goed om te zien dat ik niet de enigste ben die ze niet gelijk gelijkmatig rond krijg laat staan gelijk van grote

Dat is ook een kunst op zich Jaap en flink oefenen brengt je een eind in de goede richting ;)
 
Apart antwoord ik denk dat je ze niet meer in de bodem krijgt :S:stars:
Doe ik toch al jaren dus waar die het over heeft.
Wel goed om te zien dat ik niet de enigste ben die ze niet gelijk gelijkmatig rond krijg laat staan gelijk van grote.:sorry::D


Dat is ook een kunst op zich Jaap en flink oefenen brengt je een eind in de goede richting ;)

Nu zou ik kunnen vertellen dat ik dit express doe om een meer precieze dosering ter plekke mogelijk te maken. En dat ik daar een, uiteraard ingewikkelde, berekening op los heb gelaten zoals velen ook doen bij overige bemestingssoorten maar de vraag blijft of jullie dit voor waar aannemen.
 
Nu zou ik kunnen vertellen dat ik dit express doe om een meer precieze dosering ter plekke mogelijk te maken. En dat ik daar een, uiteraard ingewikkelde, berekening op los heb gelaten zoals velen ook doen bij overige bemestingssoorten maar de vraag blijft of jullie dit voor waar aannemen.
Hmm :juggle: :juggle: :D
 
Van Aquariumbemesting.nl kreeg ik kleibolletjesmix binnen. Maar deze keer had ik lateriet mee besteld. Beide substanties heb ik gemengd en tot bolletjes gekneed. Gewoon omdat ik nieuwsgiering ben wat deze extra toevoeging gaat doen.
Bekijk bijlage 288557Bekijk bijlage 288558
Hoe bevalt je de mix van kleibolletjes en lateriet?
 
Ik heb nog een ander recept gevonden:
  • 500 gram kleibolletjes mix
  • 300 gram lateriet
  • 11 gram ijzer
Heeft iemand ervaring met deze mix?
 
Lateriet bevat ijzer en dat zal de fosfaten binden lijkt mij en ik vraag me af wat de invloed is hiervan op de fosfaatwaarde in een bak.
 
Hoe bevalt je de mix van kleibolletjes en lateriet?
Planten reageren niet zo heel snel op iets dat kan echt wat langer duren. Ik gebruik het spul nu zo'n 3 tot 4 weken. Alles zit er tot nu toe prima uit. Maar zelf vind ik dat je pas na een 5 tot 6 weken de beste resultaten ziet. Ook een beetje afhankelijk van de soort, als voorbeeld, ik heb Athernanthera reineckii mini een langzaam groeier dus die pas op langere termijn e.e.a. laat zien. Maar als gezegd, tot nu toe ziet het er goed uit.
 

Terug
Bovenaan