Klein corydorasje


Cory

Well-known member
Lid geworden
30 juni 2006
Berichten
748
Locatie
Rotterdam
Ik zie al langer zo nu en dan een klein Corydorasje in mijn bak scharrelen. Ik heb al heel lang een groep Corydorassen aeneus en Corydorassen gold stripe, echt al jaren. Ook heb ik jaren geleden een kleine Corydoras nanus gekocht.
Als ik vanaf mijn bank keek, zag ik van wat verder af die kleine vrij vaag gekleurde Corydoras zwemmen. Heb een tijd gedacht dat het die oude nanus zou zijn vanwege zijn grootte, maar als ik dichterbij kwam leek hij er niet op. Nu kon ik hem gisteren eindelijk fotograferen, en wat blijkt: hij lijkt op een soort aeneus-achtige met bovenop een klein gouden streepje. Lijkt wel een mengvorm. Ik zie hem al wat langer, en hij lijkt niet groter te worden. Een apart beestje. Hierbij wat foto's. Hebben jullie een idee hoe dit zit?
 

Bijlagen

  • IMG_7596-1.jpg
    IMG_7596-1.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 88
  • IMG_7594-1.jpg
    IMG_7594-1.jpg
    678.6 KB · Weergaven: 87
Een aeneus achtige klopt. Ik hoop niet dat het een hybride is.
 
Corydoras van dezelfde lineages kunnen kruisen met elkaar en geeft (ongewenste) hybriden.

c. aneneus = lineage 7
c.goldstripe (CW010) = lineage 7
c. nanus = lineage 5 (waarschijnlijk heb je niet de nanus maar elegans of napoensis).
 
Dank voor jullie reacties. Die C. nanus had bij aankoop duidelijke strepen. Ik denk dat hij al eerder dood is gegaan. En de laatste tijd zag ik dan dus die kleine vage verschijning, die dus misschien een hybride is. Zou dat de reden zijn dat hij niet groter wordt? Ik kende de term lineage niet, begrijp wel ongeveer wat dat moet zijn, maar ga het opzoeken.
 
Hij lijkt toch wat te groeien. Hierbij een betere foto van hem.
Ook van een paar andere corydorassen en van een Broches splendens.
Kleintje_6386.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_6363.jpg
    IMG_6363.jpg
    846 KB · Weergaven: 46
  • IMG_6365.jpg
    IMG_6365.jpg
    1.8 MB · Weergaven: 47
  • IMG_6368.jpg
    IMG_6368.jpg
    636.9 KB · Weergaven: 49
  • IMG_6387.jpg
    IMG_6387.jpg
    224.8 KB · Weergaven: 45

Terug
Bovenaan