Klein Malawi


Georgie

Member
Lid geworden
1 oktober 2013
Berichten
14
Locatie
Bonaire
Hierbij mijn eerste Malawi opzet. Afmetingen van de bak zijn 80x40x40, vrij klein dus maar hier op Bonaire heb ik nog geen grotere gevonden dus doe ik het nu hier mee. (Ik wil nog wel een grote laten bouwen). De bodem is filterzand maar aangezien ik het te wit vond heb ik het gemixt met ongeveer 30% strandzand. Uitgekookt, gewassen en wel. Ook aquariumzand is hier nauwelijks te krijgen, alleen grijs grind. De ‘wilde’ stenen komen o.a. uit mijn tuin, niet goed zichtbaar maar er zijn leuke gangetjes en grotjes. Het water koel ik met een fan tot ongeveer 27C, het is dus een open bak. Er komen saulosi mbuna’s in, ik dacht aan 2 mannetjes en 5 vrouwtjes maar ik weet niet of de ruimte het wel toe laat.
Graag tips, suggesties, opmerkingen. Thanks!

EE825CA5-8D5C-40AD-A0EF-F6B98E12E9B3.jpeg
 
Ziet er goed uit!
Malawi's hebben eigenlijk niet echt planten nodig. Maar moest je zelf toch wat groen missen kan je kijken naar bv. Vallisneria (wat ook in hun natuurlijke biotoop voorkomt) of een Anubia.
 
Ziet er mooi uit. De hoeveelheid vissen is wel de max. Goed dat je eventueel ook groter gaat in de toekomst.

Verder ben ik benieuwd naar met name je filtercapaciteit die je wilt gaan gebruiken.

Na het goed in laten draaien, vergeet niet wekelijks je onderhoud en 50% waterwissel te doen, dat is zeer belangrijk!

Veel plezier in ieder geval,

Gr. Ed
 
Mooie bak hoor en misschien vind je het een leuk idee om van dit topic een foto album te aken zodat je later nog eens alle vorderingen kan nakijken.
Mocht je dat willen dan moet je dat even aangeven en dan verplaatsen wij hem naar de sectie foto album voor je. In elk geval veel succes met je bak.
 
Ziet er mooi uit. De hoeveelheid vissen is wel de max. Goed dat je eventueel ook groter gaat in de toekomst.

Verder ben ik benieuwd naar met name je filtercapaciteit die je wilt gaan gebruiken.

Na het goed in laten draaien, vergeet niet wekelijks je onderhoud en 50% waterwissel te doen, dat is zeer belangrijk!

Veel plezier in ieder geval,

Gr. Ed

Dank je wel. Ik gebruik als filter de Eheim Classic 2215, 620 l/u.

gr Georgie
 

Terug
Bovenaan