Kleine algeneter


O

OJ

Guest
Een vrij slechte foto maar iemand een idee?

2v3lduc.jpg
 
Links een mannatje van een van dde kleurvarianten van de Ancistrus die meestal als L144 worden verkocht. Midden lijkt mij ook een ancistrus maar op basis hiervan durf ik me niet aan identificatie te wagen. (sowiso lastig bij ancistrus). Zou een vrouwtje kunnen zijn.
 
De L144 was ik van op de hoogte, bedankt. De andere is vrijwel zeker geen ancitrus. Zwemt anders, kortere snellere bewegingen.
 
OJ zei:
De L144 was ik van op de hoogte, bedankt. De andere is vrijwel zeker geen ancitrus. Zwemt anders, kortere snellere bewegingen.

Dat is wel een Ancistrus, ben ik wel 100% zeker van. Moelijk te zeggen welke, er zijn vele soorten. De Ancistrus die je het vaakst voorkomt wordt veelal Ancistrus Cf. Cirrhosus genoemd.
 
het is idd een ancitrus, heb hem zelf ook.
welk soort weet ik niet
 
Oke bedankt. Hoop de precieze soort nog eens te achterhalen want ik zou het leuk vinden er een groepje van te hebben.
 
Lijkt me een Ancistrus cf. cirrhosus. Een groepje van deze vissen is minder leuk dan je zou denken, ze zijn best territoriaal naar soortgenoten. Als je bak groot genoeg is kan het wel, maar dan kan je beter alleen vrouwtjes houden want ze kweken als gekken.
 
En kruisen met de L144 (in feite dezelfde soort)! Vraag me alleen af of je bij de cf.cirrgosus de beenplaten zo erg ziet.
 
Ik heb er 1 die er exact hetzelfde uitziet. Heb haar overgenomen van de buren en ik ben er altijd vanuit gegaan dat het cf. cirrhosus is. Ze heeft een nest gehad met m'n cf. cirrhosus mannetje (waar ik 100% zeker van ben dat het deze soort is), maar dat hoeft niet veel te zeggen. Ze kruisen makkelijk met nauw verwante soorten.

Geen L-nummer/Ancistrus-experts hier?
 
Zie nu dat Ludger al heeft gereageerd, dus zal het ongetwijfeld zo zijn.
Ik heb hem enige tijd geleden de meest onmogelijke / mistige / slechte foto's toegestuurd en hij herkende het silhouet al.
Aan zijn oordeel twijfel ik geen moment.

Bijkopen hoeft dus niet, je krijgt binnenkort vanzelf jongen waarschijnlijk !!!
 

Terug
Bovenaan