Kleine bewegende witte bolletjes


Margreet1981

Well-known member
Lid geworden
2 oktober 2019
Berichten
392
Leeftijd
42
Ik heb heelveel kleine bewegende witte bolletjes in mijn garnalen bak. Weet iemand wat dit is? En is dit schadelijk? Heb er heelveel. Bewegen heel snel
15792749798968507631883505918167.jpg
 
Nee geen slakjes echt snel.bewegende witte balletjes
15792753737748005772386850260117.jpg
 
Lijkt er wel een beetje op ja. Dus mosseldiertjes. Hoe kom je der af?
 
Weet ik niet. Even zoekfunctie rechts boven aan forum gebruiken. Volgens mij kan het verder niet kwaad en sommige vissen vreten ze op.
 
Ik kan zelf niet zien wat het is. Foto niet echt duidelijk maar snel bewegend beestjes. :juggle: Slak en snelle bewegingen klinkt niet logisch maar is ook maar net wat TS ziet als snel bewegend. Me moeder vind dat ze ook snel op de snelweg rijd met 80 en ik vind dat een slakken gangetje :D
 
Misschien kan de TS een video maken en posten zodat we weten wat er onder snelheid in deze wordt verstaan. Dat kan het wellicht verduidelijken.
 
Bewegen heel snel

Dan zijn kapslakjes toch uitgesloten zou ik denken?
Die zijn zo traag dat je ze amper ziet bewegen... Zelfs hun eigen schaduw is sneller.

Mosseldiertjes zijn volgens mij veel kleiner

Daar heeft John ook wel een punt. Sowieso lijkt niet alles op de (eerste) foto even groot/gelijk van vorm vind ik.
Dus...
Zou het niet kunnen dat we een combinatie van beestjes zien op die eerste foto?
Wat snelle mosseldiertjes, hier en daar lijkt er een leeg slakkenhuisje te liggen en misschien zit er ook wel ergens een kapslakje tussen?

Dat zou pas diplomatisch zijn: Iedereen gelijk dus iedereen tevreden! :engel:

Maar de foto's zijn niet duidelijk genoeg om identificatie mogelijk te maken.
Er kan misschien zelfs ook wat cyclops tussen zitten? (Want ik heb vrij bvb veel cyclops bij mijn garnalen en die kunnen zeer snel en beweeglijk zijn.)
Cyclops zijn vrij makkelijk herkenbaar aan hun vorm (zeker de mannetjes) en mosseldiertjes eigenlijk ook dus misschien kan Margreet eens kijken met een vergrootglas om de vorm van de beestjes te bepalen?
Anders hebben we een betere foto (of nog beter: bewegende beelden) nodig om (meer) zekerheid te krijgen...
 
De beestjes die vrij snel bewegen zijn inderdaad dan geen kapslakjes. Dus een video kan een boel verduidelijken ;)
 
Ok zal het proberen. Water is nu een beetje troebel. Net wat wter ververst
 
Goedendag wat is dat voor spul wat daar vliegt zeg. Ik herken er niets in moet ik zeggen en al zeker geen mosselkreeftjes of kapslakjes.
 
Krijg er jeuk van :D
Doen mij het meest denken aan mosseldiertjes maar deze zijn groter en anders van kleur.
 
Ja heb ze zijn paar weken. Sinds ik er.stofvoer in doe voor de mini garnalen
 
water is ook iets bezuinig dus dat verklaard de kleur. Heb er zoon cattapa blad inzitten. Hele water verkleurd
 
Tsja daphnia, mosseldiertjes of iets in die richting zat ik ook aan te denken maar in mijn beleving zijn die allemaal ongeveer 10x zo klein. Ik heb werkelijk geen idee.
 

Terug
Bovenaan