Kleine rode plant


Arasazi

Well-known member
Lid geworden
11 mei 2012
Berichten
151
Tot dusverre is mijn plantenbestand vrij saai met een (poging tot) tapijt van Eleocharis acicularis mini met vallisneria op de achtergrond. Oftewel: vooral groen.

In een poging wat contrast te maken ben ik op zoek naar een rood plantje, liefst een die ook laag blijft en eventueel een deel van de bodem kan bedekken. Zou dan in het gebied voor de Taj (zie foto) moeten komen.Eventueel ook op termijn ter vervanging van de tegels die er nu in liggen.

Zijn daar overigens een soort van bakjes voor te krijgen om planten binnen bepaalde kaders te houden?

Hoor het graag!

IMAG2152.jpg
 
Alternanthera reineckii 'Mini' misschien?
Die vind ik zelf niet zo mini, haalde hier met gemak het wateroppervlak in de Home 80 en dan praten we vanaf de bodem toch al weer over 40 cm. Volgens mij slaat dat 'mini' vooral op de maat van de kleinere bladeren.
 
Mijn ervaring zijn anders; met secuur snoeien en de juiste licht en CO2 waardes blijft ie mooi compact. Bij mij is het nooit hoger geworden dan 15 cm.
Het is alleen wel een soort wat erg gevoelig is voor schommeling in je bak. Daarbij langzaam groeiend dus erg gevoelig voor slechte bladeren en alg. Maar het is zeker geen beginnersplantje.
 

Terug
Bovenaan