Kleine slakjes


benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Berichten
13,339
Locatie
Hellendoorn
Website
aquaforum.nl
Potjandorie, ik heb hele kleine slakjes in mijn bak. De laatste paar dagen zag ik slakken eitjes verschijnen, ook op mijn glas. Nu zie ik dan ook zeer kleine slakjes. Het zijn geen posthoornslakjes, zo te zien. Op zich kunnen ze niet veel kwaad, vermoed ik, mogelijk zijn ze zelfs nuttig. Maar waar die nu zo opeens vandaan komen is een raadsel. Nieuwe planten heb ik niet in mijn bak. De laatste tijd sowieso geen nieuws aangeschaft. Behalve een potje garnalen korrels. Heel vreemd dus. Nu ze er eenmaal zijn zal ik ze verrassen met een lekker hapje. In onderstaand ding, dat dan wel weer. Vanavond zullen we eens een valletje plaatsen.

IMG_20201004_145203.jpg
 
Ik ben bang dat de slakjes van mening zijn dat je "apparaat" van weinig gastvrijheid getuigt :DD :DD. Tja, hoe je aan deze komt is een raadsel Ben als je niks aan planten of andere zaken aan de bak hebt toegevoegd. Aan het voer zou het volgens mij niet kunnen liggen.
 
Dit is zo'n exemplaar. Deze heb ik verwijderd maar hij blijkt afkomstig uit een grotere familie immigranten. Een asiel aanvraag is kansloos. Maar ja, je ziet wel vaker dat daar niets mee gedaan wordt. De eitjes die ik op de ramen zie krijgen ook geen kans om slakjes te worden. Door de grootte van deze soort zullen de Helena's ook wel niet veel met de beestjes kunnen. Mijn val bleek, de afgelopen nachten, uitstekend te werken.... voor mijn garnalen. Slakken zaten er niet in.
IMG_20201006_094845.jpg
 
Je moet er ook een bordje slakkenval bijzetten want ja hoe kunnen die garnalen dat nou ook weten he :DD
Mijn garnalen zijn, anders zijn ze bij ons niet welkom, zeer slim. Zo'n bordje is deze dieren dus niet nodig. De slakken daarentegen zijn, weinig kennis bijgebrachte, immigranten. Zij begrijpen dus zeer waarschijnlijk niet dat de val voor hun bedoeld is. Hetgeen leidt tot de doodstraf wanneer ik ze te pakken krijg. Deze straf zal zelfs worden toegepast op kinderen kleinkinderen en/of verdere familie. Wat denken ze wel niet? Oh.... zoals ik net al schreef, weinig kennis...
 
Mijn garnalen zijn, anders zijn ze bij ons niet welkom, zeer slim. Zo'n bordje is deze dieren dus niet nodig. De slakken daarentegen zijn, weinig kennis bijgebrachte, immigranten. Zij begrijpen dus zeer waarschijnlijk niet dat de val voor hun bedoeld is. Hetgeen leidt tot de doodstraf wanneer ik ze te pakken krijg. Deze straf zal zelfs worden toegepast op kinderen kleinkinderen en/of verdere familie. Wat denken ze wel niet? Oh.... zoals ik net al schreef, weinig kennis...
Heb je dit soort praktijken geleerd van Kim Jong-un? Wacht maar tot de slakkenrechtenorganisaties hier achter komen...
 
Heb je dit soort praktijken geleerd van Kim Jong-un? Wacht maar tot de slakkenrechtenorganisaties hier achter komen...
Nou, niet helemaal. Mijn immigranten mogen ook kiezen voor emigratie. Terug naar de plek waar ze vandaan komen want het is mij, als eerder aangegeven, eigenlijk een raadsel hoe ze in mijn bak komen. Maar ze willen dat niet en trachten zich te verstoppen. Daarbij doen ze ook aan ongelimiteerde voortplanting. Hetgeen dan dus zal leiden tot genoemde maatregelen.
 
Laatst bewerkt:
Hier alvast wat naamsuggesties voor je nieuwe aanwinsten!!
Veel plezier

Fat Bob
Slimy
Lazy
Turbo Ted
Barrister
Rocket
Zoom
Zippy
Oogway
Squishy
Slider
Tesla
Trasher
Cuddle
Optimus
Bulldozer
Shelby
Kiwi
Skippy
Rocket Man
Hercules
Flash
Slimefoot
Ninja
Racer
Crusher
James Bond
Road Runner
Shifter
Falcon
Flashy
Maximus
Champ
Mighty Mollusc
Fireball
Lightning
Snappy
Icy
Turbo
Billosca
Speedster
Big Joe
Scooter
Boogieman
Speedy
Nitro
 
Hier alvast wat naamsuggesties voor je nieuwe aanwinsten!!
Veel plezier

Fat Bob
Slimy
Lazy
Turbo Ted
Barrister
Rocket
Zoom
Zippy
Oogway
Squishy
Slider
Tesla
Trasher
Cuddle
Optimus
Bulldozer
Shelby
Kiwi
Skippy
Rocket Man
Hercules
Flash
Slimefoot
Ninja
Racer
Crusher
James Bond
Road Runner
Shifter
Falcon
Flashy
Maximus
Champ
Mighty Mollusc
Fireball
Lightning
Snappy
Icy
Turbo
Billosca
Speedster
Big Joe
Scooter
Boogieman
Speedy
Nitro
De laatste 25 hebben hun huidige leven al verwisseld met het hiernamaals, de overigen worden nog gezocht...
 
Dat zijn puntige blaashorenslakjes. Ik ben er blij mee in mijn aquarium: mooie opruimploeg. Heb zelfs een kweekbakje staan voor een kennis die Helena's heeft en te weinig slakken als prooi, waardoor de Helena's achter de babygarnaaltjes aan lijken te gaan. Misschien overwegen om van de nood een deugd te maken en ze af te leveren bij bv een kogelvishouder.
 
Dat zijn dan toch poelslakjes?
Nee, dat zijn echt twee verschillende soorten. Ook met verschillend gedrag ten aanzien van je planten, en daarom dus zo zonde dat ze door elkaar gehaald worden. Juist hier op dit forum het verschil geleerd.
https://aquaforum.nl/threads/welke-slak-is-dit.36396/. Ik kwam namelijk als allereerste bewoner ooit zo'n klein slakje tegen.

Een poelslak zal je planten, ook de nog goed levende, gaan opeten. Puntige blaashorens zijn veel meer detritus- en aaseters en zullen daar vanaf blijven. Veel nuttiger dus, en daarom is het zo jammer dat ze als plaag worden afgeschilderd.
 
Ze hebben, bij mij althans, donkere bijna zwarte huisjes. Helena's heb ik in mijn bak maar die kunnen er denk ik niet zoveel mee. Helena's schrapen slakken uit hun huisjes maar daar zijn deze veel te klein voor. Ik heb ze trouwens zelf ook altijd voor poelslakjes aangezien. Tot nu toe merk ik nog niets aan mijn planten overigens.
 
Ze hebben, bij mij althans, donkere bijna zwarte huisjes.
Bij mij ook hoor, al zitten er wel eens lichtere tot bijna dooschijnende huisjes tussen. Wat me opvalt is, naast de linksom-winding van het huisje, dat ze vaak een soort gouden spikkels op hun huisje lijken te hebben in meer of mindere mate.
Ik ben fan geworden van slakken, wil ze ook in al mijn aquaria wel hebben. Van GCJ onlangs een pakket met ondermeer wat planten gekregen en daar zaten rode posthoorntjes op/bij. Heel bewust om gevraagd die mee te sturen, die hebben een rood/gouden huis dat zo enorm mooi is. In mijn volgende bakje komen blauwe neocaridina's én als ik er aan kan komen blauwe posthoornslakjes of misschien wel een paar blauwe appelslakken. Erg leuke dieren!
 

Terug
Bovenaan