Xiano #pareldanio
Well-known member
- Lid geworden
- 20 augustus 2019
- Leeftijd
- 20
Wat zijn de gemakkelijkste tapijtvormige plantjes voor de voorgrond?

Alle tapijtvormige plantjes zijn makkelijk > als je maar de juiste omgevingscondities weet te creëren.
😉hahaha, ja maar daar ligt wel wel de essentie.Corne is op de vroege erg grappig![]()
😉
Dit is dan ook precies de grond waarom ik denk dat de kreet, "gemakkelijke" of ook wel "moeilijke" planten een foute is. Planten vragen een aantal dingen. Zodra je daaraan kan voldoen is een goede groei verzekerd. Juist hierom verdient het aanbeveling om vooraf te beoordelen of je een plant zou moeten aanschaffen.hahaha, ja maar daar ligt wel wel de essentie.
Als jij met een standaard SF bakje, een zandbodem, zonder complete voeding en zonder koolstofbron een mooi gezond tapijtje wil laten groeien; dat ga je gewoon echt niet lukken.
maar als jij goed licht gebruikt, een voedingsrijke bodem, CO2 en op de bodem gebaseerde bemesting gaat gebruiken is succes bijna vanzelfsprekend.
Wat de vraag betreft; Staurogyne repens is ook een leuk klein plantje.
Ja, ze vraagt inderdaad intensief licht. Eigenlijk een eigenschap dat veel lage beplanting vraagt zoals ook wel Micranthenum en Eleocharis. Waarbij je bij de laatste ook nog wel rekening moet houden dat je de temperatuur niet te hoog hebt. Staurogyne wil trouwens ook behoorlijk bodemvoeding. Vroeger hadden we ook nog een Leids plantje, ik zie ze eigenlijk nooit meer, waar je dan "straatjes" van maakte. Ik kom maar niet op de precieze naam, ik dacht, Saururus nog wat of zoiets. Maar ook die moest je wel midden in de bak pal onder het licht hebben staan.Leuk ja maar volgens mij vraagt die ook best wat licht en co2 om goed te kunnen groeien dus die is al van mijn lijstje geschrapt.
Bodemvoeding heb ik wel.Ja, ze vraagt inderdaad intensief licht. Eigenlijk een eigenschap dat veel lage beplanting vraagt zoals ook wel Micranthenum en Eleocharis. Waarbij je bij de laatste ook nog wel rekening moet houden dat je de temperatuur niet te hoog hebt. Staurogyne wil trouwens ook behoorlijk bodemvoeding. Vroeger hadden we ook nog een Leids plantje, ik zie ze eigenlijk nooit meer, waar je dan "straatjes" van maakte. Ik kom maar niet op de precieze naam, ik dacht, Saururus nog wat of zoiets. Maar ook die moest je wel midden in de bak pal onder het licht hebben staan.
https://www.heems.nl/leids-plantje-saururus-cernuus/Ik kom maar niet op de precieze naam, ik dacht, Saururus nog wat
Ja, dat is 'm. Dat van die vijver klopt ook. Dan kan het zelfs "onkruid" worden herinner ik mij, zo sterk kan het buiten groeien.
En ik gebruik ook om de week CO2hahaha, ja maar daar ligt wel wel de essentie.
Als jij met een standaard SF bakje, een zandbodem, zonder complete voeding en zonder koolstofbron een mooi gezond tapijtje wil laten groeien; dat ga je gewoon echt niet lukken.
maar als jij goed licht gebruikt, een voedingsrijke bodem, CO2 en op de bodem gebaseerde bemesting gaat gebruiken is succes bijna vanzelfsprekend.
Dan zal dat hoogstwaarschijnlijk een vloeibare koolstofbron zijn. En dat is helaas geen echte CO2.En ik gebruik ook om de week CO2
Ja, dat is 'm. Dat van die vijver klopt ook. Dan kan het zelfs "onkruid" worden herinner ik mij, zo sterk kan het buiten groeien.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.