Wat is er nieuw

Kleine visjes groot brengen.

Tja ik geef geen garanties maar dat is een andere maat dan een net geboren Gup die in de bek van de meeste vissen past. Veel drijvers en planten verhogen ook de kans op overleven.
 
Ik kom net bij een andere dierenwinkel vandaan en ken daar iemand die er werkt die zelf ook allang aquariums heeft en er veel van weet. heb hem ook de filmpjes laten zien van de visjes en volgens hem zijn het ook mollys. hij vertelde ook omdat het er maar 6 zijn dat de eerste keer dat een molly bevalt als ze jong is er minder op zitten dan bij volwassen mollys die al meerdere keren bevallen zijn. want dan kunnen het er zomaar 20 zijn. het bakje was volgens hem goed. ik kan er dan wel best een stukje plant in doen. daar hebben ze dan ook wat van. en beschutting , en ook raadde hij mij een zuursofsteentje erin te doen die zachtjes aan te zetten. verder 5 x per dag voeren en 2 weken in het bakje houden. de reden volgens hem dat de visjes in het grote aquarium aan de kant en het oppervlak zwemmen is dat ze weten dat ze levend voer zijn voor andere vissen. en in het bakje zwemmen ze wel naar de bodem. de meeste kans op overleven zullen ze dan in het bakje hebben. ik heb er 6 en zou ze graag alle 6 groot willen hebben.

ik zag trouwens net dat een molly met haar bek tegen het bakje van de kleintjes zat te duwen. ze hebben ze dus al in de gaten en zwemmen er nu steeds rond.
 
Laatst bewerkt:
natuurlijk zijn ze veiliger in dat bakje en dat is waar.
 
natuurlijk zijn ze veiliger in dat bakje en dat is waar.
Ze doen het zo te zien goed in het bakje. ze eten wat en ik kan zo voorkomen dat ze niets te kort komen. ik heb gister ook een druppeltje HS-aqua Vivocell vitaminepreparaat voor zoet- en zout water vissen in hun bakje gedaan en de rest in het aquarium zelf volgens de aangegeven dosering per liter water. ik ververs ook elke dag het bakje een keer door het even op te tillen uit het water zodat het water eruit kan stromen en de visjes nog een klein laagje hebben en en dan terug erin zodat er weer nieuw water instroomt.
 
Het zijn levendbarenden Andre en dat komt wel goed hoor. Ze eten vaak al met de pot mee.
 
Het zijn levendbarenden Andre en dat komt wel goed hoor. Ze eten vaak al met de pot mee.
Nou het vlokvoer is wel wat groot voor ze maar ik snijd ook mini granulaat tot poeder en dan vinden ze wel lekker. de first bites is vismeel . mijn pasgeboren corydoras pandas waren op de bodem en hebben het ook gered maar die hadden veel schuilplekken onder het hout op de bodem waar ze zaten. omdat hun zo aan het water oppervlak zaten en zich nergens konden verschuilen lijkt mij het bakje veiliger voor ze. of ik had drijfplanten moeten doen maar de verkoper zei dat dit de hele bak doorgroeide en je het er dan moeilijk uit krijgt. ook heb ik sterke stroming in de bak met name aan het oppervlak door 2 pompen (binnen en buitenpomp) dus dan gaan de planten nogal snel rond en ik wil dat spul ook niet allemaal in mijn buitenpomp hebben.
 
C pandas en mollies geven jou genoeg nageslacht om te verzorgen.
 
Ik verkruimelde altijd een paar vlokken tussen de vingers en dat eten ze prima hoor.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan