Wat is er nieuw

Kleine witte beestjes op het water.

• Onderwerp starter Onderwerp starter RiseOfinformation
  • Startdatum Startdatum
R

RiseOfinformation

Guest
Hoi,

In mijn bak van 300 liter heb ik vandaag kleine beestjes op het water aangetroffen. Ze springen op het water, zijn klein en wit. Het lijkt ook alsof ze twee 'armpjes' hebben. Wat kunnen deze beestjes zijn en zijn ze schadelijk?

Groetjes,
Eline

Als het inderdaad springstaartjes zijn kan het niet zo veel kwaad... Het verschijnen van die beestjes schijnt met dezelfde snelheid als slakken te gaan; gisteren had je er geen, vandaag heb je er 10 en morgen heb je er 200. Voordeel bij springstaartjes is dan wel weer dat ze ook snel verdwijnen, in tegenstelling tot de slakken.

Sringstaartjes ontwikkelen zich in een vochtige en warme omgeving, zoals dus onder de lampen van een afgesloten aquarium. Ze voeden zich vooral met schimmels. Heb je die toevallig in het aquarium (denk aan de kitrandjes bovenin, op de bovenste rand van je achterwand, etc.)? Velen zeggen dat de oplossing goed ventileren is, maar je kap open zetten met de huidige temperaturen buiten is niet echt zo'n succes denk ik... Kijk het even aan, wordt het een explosie probeer ze dan met een heel fijn schepnetje te vangen en ververs je water even 🙂.

Ze worden ook wel in terraria gevoerd aan krabjes bijvoorbeeld.
Kunnen niet echt kwaad verder.Alleen wil je er niet teveel van hebben natuurlijk.

Goed voer voor bijlzalmen en spatzalmpjes....

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan