Wat is er nieuw

Kleine witte beestjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter aquaria17
  • Startdatum Startdatum
A

aquaria17

Guest
Vanochtend zag ik ineens dat er op het wateroppervlak hele kleine witte beestje dreven. Ze springen ook de hele tijd, en eigenlijk vind ik ze enorm op vlooien van de kat lijken. De kat ligt vaak op het aquarium, dus zouden ze via de kat in het water kunnen komen? Of is het toch wat anders? En kan het kwaad? Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.

Wat zit er voor vis in je bak Bij mijn bak duurt dat ongeveer 0,00001 seconde en dan is alles wat beweegt weg 😛

Malawi cichliden. Maar die vlooien zijn zo miniscuul, denk dat de vissen ze niet eens zien.

Bedankt voor het meedenken! Ik kan alleen aan de foto's niet zien om welke soort het gaat. Ze zijn zoooo klein. Maar vlooien van de kat zou dus wel kunnen? Moet ik hier iets tegen doen?

Volgens mij verzuipen katten en hondenvlooien. Vroeger ving mn moeder die op de hond met een speciale kam en duwde ze dan even onderwater waarna ze dood waren.
Ik denk eerder dat dit de springstaartjes uit de link zijn.

jessicapilon zei:
Volgens mij verzuipen katten en hondenvlooien. Vroeger ving mn moeder die op de hond met een speciale kam en duwde ze dan even onderwater waarna ze dood waren.

Kijk even of ze een snorkel op hebben! Vlooien kunnen heel veel zoals ik ooit eens zag in een vlooien circus...

😉

Groet,
Ben.

benvo zei:
jessicapilon zei:

Kijk even of ze een snorkel op hebben! Vlooien kunnen heel veel zoals ik ooit eens zag in een vlooien circus...

😉

Groet,
Ben.

Die in dat circus moesten zeker een ring van de bodem halen in een emmer water 😀 😀 😉.

Haha, ik dacht dat ze niet lang onderwater zouden kunnen maar helemaal zeker ben ik ook niet hoor. Misschien duwde mn moeder ze destijds wel in de jenever ipv water 😉.

Vlooien kunnen inderdaad niet verdrinken 😉
Bij de bestrijding van katten/honden vlooien wordt er dan ook gebruik gemaakt van water met zeepsop, dan verdrinken ze namelijk weer wel.

Maar nogmaals.. ik denk eerder aan springstaartjes.. totaal onschuldig.
Mochten het toch vlooien zijn dan lijken me die ook onschuldig voor de vissen 😉

Dat denk ik ook Mark. Daarnaast heeft mn moeder misschien wel wat zeepsop gebruikt destijds.
Zover gaat mn geheugen dus niet terug :sorry:.

Waarschijnlijk springstaartjes dus. Gelukkig zijn ze niet schadelijk! Bedankt voor de antwoorden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan