"Kleine witte samentrekkende pluisjes"

S

Sckunky

Guest
Tja, ik kan het ook haast niet anders verwoorden. Sinds 4 dagen draait en een klein aquariumpje ( 30liter a 25°)om straks de triops in los te laten.

Water is voornamelijk barleduc met "afgespoelde" planten hier uit de sloot voor.

Altijd facinerend om te zien wat er uiteindelijk allemaal leeft in het water. Maar deze snap ik niks van en kan er via google ook niet uitkomen. Maar... misschien kan iemand me in de goede richting wijzen.

Ze doen me denken aan een koraaltje die samenknijpt en weer open gaat. Heeft iemand een idee?

(Goed kijken in het midden onder het steeltje van de plant)

Alvast bedankt voor het meedenken!!
 

Bijlagen

  • 20200506_202625~2.mp4
    26.8 MB
Daniel, bedankt voor je reactie.

Ik zit ze al even te bestuderen, maar er is (nog geen) lichaampje te zien bij 1 van de pluisjes. Maar ik hou het in de gaten is natuurlijk nog vroeg.
 
Waarom is je aquarium gevuld met Bar-Le-Duc water? Dat lijkt mij een vrij prijzige manier om een aquarium te vullen. :juggle:
 
Goedemorgen hoogheid,

Nou idd, maar na verschillende pogingen van regenwater, tot gedistileerd water bleek dit toch de beste manier om ze te laten overleven. Zodra je gewoonwater met ook maar een druppeltje spul behandeld gebeurt er niks meer :ROFLMAO:. Erg harde eitjes maar de diertjes zelf kunnen niet heel veel hebben. Voor aanvullen gebruik ik afwisselend sloot en barleduc (tja gelijk hele schap maar meegebracht)

Klein oud aquariumpje met verwarming, bureaulamp en sponsfilter. En gebruik de plantjes, kopje slootwater en soms wat kruimeltjes voer om de bacterien te creeren en te voeden. Maar de truc voor mij is wel om ze eerst in een kleiner bakje (drijvend in het aquarium) op te kweken zodat ze wat makkelijker voedsel kunnen vinden en de filter ondertussen zijn werk kan doen.

Deze keer nog wel geexperimenteerd door bij bakje 1 de eitjes in het wat koudere water te gooien alvorens het te laten opwarmen, maar dat lijkt niet de juiste manier. 1 overlever. Bakje 2 eerst opwarmen dan de eitjes, nu 4 overlevers.

Zelf ook ervaring met deze jongens?
 
Terug
Bovenaan