Kleine witte wormpjes


W

Willian

Guest
Hallo, in mijn garnalen aquarium 20l zag ik ineens een heleboel kleine witte wormpjes nou heb ik wat gehoord over planaria maar ik dacht laat ik alsnog het maar even vragen. Is dit planaria? Kan het kwaad? En hoe bestrijd ik het? En hoe voorkom ik het?

M.v.g. Willian
15425528615677156428819292304943.jpg
 
Nee is geen planaria, ik vermoed eerder dat het opstartwormen zijn, verdwijnen vanzelf, of je zet er eeen corydorassoortje bij, die eten met liefde al je wormpjes op
 
Wat kan het dan zijn en is het nog steeds verstandig dan mijn corydoras er in zit?
 
opstart zijn haardun. als er een kopje op zit is het planaria.

Als het dat is , gewoon overnieuw beginnen. anders moet je er wat ingooien. dan 2 x. .1 x voor deze, 1 x voor de eieren.
 
Kijk of ze een driehoek kop hebben. zoniet gewoon laten.
gaan ze wel terug de bodem in.
 
Opstartwormen zijn vaak ook langer als ik naar mn eigen ervaring kijk en die zwemmen soms door het water. Wat doen deze als je ze van de ramen aftikt?
Ik denk zinken.
 
Ja, de wormpjes zijn zo goed als nieuw, wel een aantal copepods maar daar maak ik me niet druk op. Ik heb 17 nieuwe cr garnalen en die doen het goed :)
 
Toevallig heb ik in mn bak ook van die dunne witte wormpjes. Ze zwemmen vooral rond.
Gewoon opstart wormpjes? Ik heb ingedraaid met voer. Zullen ze weg gaan als ik er visjes en garnalen in doe?


20181227_113008.jpg
20181227_113007.jpg
20181227_112939.jpg
 
In het geval dat het planaria is, dan betreft het géén "opstart wormpjes", maar een (matig) ongewenste ongedierte dat verschijnt bij te veel vuren. Omwille hun samenstelling zijn deze planaria's moeilijk te vernietigen en iets makkelijk te vangen... Er zijn ook aquarianen die gewoon minder gaan voeren en het daarbij laten; zoals ik.
 

Terug
Bovenaan