Wat is er nieuw

Kleintje 60cm van MelvinB

• Onderwerp starter Onderwerp starter MelvinB
  • Startdatum Startdatum
M

MelvinB

Guest
Ik heb een simpel 60x30x30cm bakje op mijn slaapkamer gezet naast mijn kledingkast.
Ik weet nog niet wat het gaat worden, maar ik neig naar inheems met wat stekelbaarsjes. Inheems blijft mij altijd boeien.
In ieder geval probeer ik het weer zo natuurlijk en rommelig te laten ogen.
Momenteel ben ik inspiratie aan het op doen op www.kolvoortonderwaterfoto.nl en www.blikonderwater.nl

Meer details en titelnaam-verandering volgen zodra ik weet wat het gaat worden.

De techniek:

Aquarium:
Waterhome, 60x30x30cm

Filtering:
JBL CrystalProfi E401 met ADA transparante filterslangen en transparante in -en uitstroom (lilypipe)

Verlichting:
1x Eheim PowerLed Daylight of Aquael Leddy Smart

Het begin:
Begin-800px_zpsckunj0rt.jpg

Eigenlijk zoek ik nog stiekem naar een 60x30x30 met transparante kitranden voor weinig. 😛

Zelf kitten?
Bakje heb je al als je de kit naden er netjes uithaalt en zelf opnieuw (transparant) kit ben je er toch ook voor weinig?

Benieuwd wat je er van gaat maken!

Nee, ik heb geen zin in zelf gaan prutsen. :d

Laat iemand het doen voor je ?
Is vast makkelijker als een ander bakje vinden.

Of je houdt het bij zwarte kit naden?
Misstaat toch niks?

Ja leuk, stekelbaarsjes. Driedoornig of tiendoornig?
Als ik soms luis ga scheppen zie ik alleen de tiendoornige. ( schep ze weleens mee )

Ik heb een 60x40x40 gevonden voor 38 euries nieuw. Transparante kitranden. Even zien wat ik ga doen. Dat valt dus nog mee en ietjes ruimer.

@Cidaan: Tiendoornig denk ik, want ik ken een sluisje uit mijn jeugd waar ze altijd massaal samen komen.

Haha, ja...massaal herken ik. Een explosie.

Hmmm....
Niet inheems, maar toch met stekelbaarsjes in een hele mooie setting.

[video]b7R5WiXyHec[/video]

60x40x40cm 6mm: Kan die zonder trekstrips?
Wat zeggen jullie?

Bij de 60x30x30 bakken heb je ook niet zo n strip.Dit is iets groter dus.
Ik denk dat het wel zal meevallen maar ben geen expert in dit soort zaken.

Ik vraag het omdat terrariumhuis.nl de bak kan maken, maar wel met strip. Ik wil geen strip.
Zonder strip kan ook, maar dan geven ze geen garantie.
Wel 6mm glas.

Dus ik twijfel of het dan wel veilig is.

Tja als je twijfelt en ze ook geen garantie geven dan zou ik het dus wel met een strip laten maken.
Dat ze geen garantie geven zegt denk ik al genoeg.
Je wilt ook niet al het water een keer in de kamer hebben staan denk ik 😉.

Ja, maar maar mijn ADA-bakje heeft ook geen strips. Wel dikker glas, misschien dat het dan wel kan.
Ik wil een open bakje van 60x40x40. 😛

Dat moet zeker kunnen heb zelf een 300 Liter gehad zonder Strips/versteviging. En inderdaad zonder strip ziet er veel en veel mooier uit

Ja, nu weet ik het ook niet meer hoor, haha.

60x40x40 past precies op dat Lido 120-kastje namelijk. Staat mooier.
Wat doe ik mezelf ook weer aan....

Ik kan je uiteraard niet vertellen wat je moet doen, maar als ik het met een 300 Liter kan dan moet dat van jou al helemaal lukken, mijne komt wel van Leo van wolferen (achternaam even kwijt) en gaf wel garantie

Van Wolferen heb ik hier eerder doorgekregen. Ik zal ze eens mailen wat zo'n bakkie bij hun gaat kosten.
Het irritante is dat ik nu echt mijn zinnen op zo'n bakkie heb gezet en dat dan niet meer los kan laten. 🙁

Zie nu niet meer op de site, maar voorheen hanteerde hij de goedkoopste prijs garantie. Mijne kon ik toen voor 115� ergens vinden en hij maakte hem voor 105� en dat voor 300 Liter is echt goedkoop.

Inderdaad mail hem krijgt vaak snelle reactie

Heb hem gemaild. Ik wacht het af.
Ik krijg morgen of woensdag aqua-spulletjes binnen en wil zo snel mogelijk beginnen met dit bakje.

Nog geen reactie gekregen van Van Wolferen.
Ik heb ergens nog een optie lopen.

Mijn ADA Cube Garden 60H is 60x45x45 /8mm en heeft ook geen strips.
Als ik nu een bakje van 60x40x40 /8mm laat maken, dan zijn die strips toch ook niet nodig? Gebruikte kit is dan van het merk Goudal.
Of hangt dat er dan ook vanaf hoe degelijk het bakje gekit wordt?

Ik blijf erbij als die van mij met 300 liter netto het houdt op 10 mm glas dan moet die van jou op 8 mm het meer dan aan kunnen. Klopt soms is hij erg druk maar je krijgt altijd antwoord en zijn prijzen zijn erg goed.

In mijn bak van 80 cm zit ook geen strip, merk het nu pas op.

Veldhuis Aquaria maakt een 60x40x40cm 8mm rimless met transparante kit voor mij. Levertijd een dag of 10.
Van Wolveren kan helaas niet bezorgen.

Dus ik moet nog even geduld hebben voordat ik aan de slag kan gaan.

dus nog een dag of 7 in spanning nu? haha

Yep! Duurt altijd te lang; dit soort dingen. 😛

Ik ben erg benieuwd wat je ervan gaat maken! Als ik kijk naar je andere bak zal het vast weer iets moois zijn 😀

A.s maandag of dinsdag wordt het bakje bezorgd. Ben benieuwd.

Lekker hoor. Altijd leuk een nieuw bakje

Leuk Leuk, zal wel een pracht bakje worden Melvin

Mooie bak, top.
Wat voor "takjes" heb je erin zitten? erg mooi.

Ja, vooral omdat ik geen idee heb wat de kwaliteit/afwerking is wat Aquaria Veldhuis levert. 😛

Hmm, bakje ontvangen maar met zwarte kitranden ipv de door mij bestelde transparante kitranden.
Transparante kitranden is ook bevestigd door Veldhuis.
Ik heb ze een mail gestuurd met verzoek voor een oplossing...

Er wordt een nieuw bakje gemaakt. Weer even 2 weken wachten.... 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan