Wat is er nieuw

Kleintje 60cm van MelvinB

• Onderwerp starter Onderwerp starter MelvinB
  • Startdatum Startdatum
Dat is netjes geregeld! Jammer dat je wel weer een aantal weken moet wachten, maarja dat hoort ook weer bij de hobby.

Afgelopen vrijdag dan eindelijk nieuw bakje met transparante kitnaden ontvangen. (60x40x40cm)
Tevens het bakje vol met water een nacht in de badkamer gezet. Geen lekkage gelukkig.
Persoonlijk vind ik dat de afwerking van het bakje beter kan, maar goed, het bakje staat toch in de slaapkamer.

In ieder geval ben ik aan het inrichten geslagen.
Wordt een combi van filterzand, keien, takken/twijgjes en wat planten en mos. Tussen/naast de keien heb ik wat split/grind gestrooid. Een paar takken doorbreken het wateroppervlak.
Wordt wel koudwater en met tiendoornig stekelbaarsjes.
Er komt een (licht)blauw plakfolie aan de achterkant. Die heb ik zojuist besteld en komt volgende week binnen. De bak is nu nog naar voren te schuiven zodat ik volgende week de folie nog makkelijk kan aanbrengen. Eerder komt er dus nog geen water in.

Hieronder een teasertje. (foto is wat te donker zie ik nu)

Aqua2_teaser800px_zps6ro6elrf.jpg

Klopt afwerking is niet altijd 100% misschien iets om heen bouwen?. Leuk begin trouwens

Nee geen ombouw! Dat vind ik wel zo lelijk haha.

Ik bedoel, het is geen ADA natuurlijk en die kwaliteit verwacht ik ook niet. Maar een hoekje van het glas wat te schuin is afgeslepen...of kitresten waar het niet hoort...of een glasplaat wat niet helemaal strak op een andere glasplaat aansluit...Dat moet niet kunnen vind ik.
Maar ik heb geen zin om weer te gaan klagen voor een nogmaals beter afgewerkt bakje en dus weer weken moet wachten. Kans blijft dat een wederom nieuw bakje ook zijn minpunten heeft.

Klopt, Dat is wat je er soms bij krijgt bij snel of goedkoper werkt. Maar eenmaal ingericht valt dat vrijwel niet meer op..en ombouwen zijn toch mooi joh 😉

Ach kerel jij hebt meer geluk dan dat ik heb pff me kap eraf gestoten dus moet die ook op nieuw maken lol met andere woorden er staat nu een aquarium die vrijwel nieuw lijkt

Haha ja, maar ik vind ombouw niet mijn ding. Ik hou meer van een "cleane" look. Dus strak. Zeg maar zoals ADA-setups.
En inderdaad, die slordigheidjes valt niet meer zo op nu ik de boel aan het inrichten ben.

Ik kan niet wachten totdat er water in zit en de bak klaar is na een week of 3 indraaien. Heb een week of 2 geleden, een klein deel van mijn filtermateriaal (JBL MicroMec) in een hangon-filter gedaan en op mijn ADA-bak gehangen voor wat bacterie-opbouw. Weet niet of dat een boost gaat geven, want heb eens gelezen dat bacterie-opbouw in koudwater wat langzamer gaat dan in warmwater.
Lekker straks de sloten afstruinen naar wat geschikt leven voor in de bak. Denk zelf aan vlokreeftjes, europese zoetwatergarnalen en, in een later stadium als de bak wat rijper is en als ik ze kan vinden, zebramosseltjes.

Hmm, tegenvaller met lichtblauwe plakfolie wat ik heb aangebracht:
Allemaal strepen en luchtbellen te zien. Wel aangebracht met drupje zeep en water en daarna zoveel mogelijk gladgestreken, maar het ziet er niet uit momenteel. Ik hoop dat het weg trekt, anders moet het water er weer uit en moet ik wat anders verzinnen. 🙁

Ja dat zie je vaker hoor. Ik doe het met vrij dun behangplaksel hier en dan zie je ook af en toe een belletje maar het valt best mee hoor.
Water eruit zeg je?? Zit die aan de binnenkant dan?? Ik neem aan van niet toch??

Nee folie zit aan de buitenkant.
Ik kan niet bij de achterkant komen want bak staat tegen de muur. Daarom moet het water er weer uit als ik de bak naar voren moet trekken om de folie weer te kunnen verwijderen.

Als je voorzichtig bent kan je hem gewoon een stukje naar voren schuiven. Heb ik zelf ook erg vaak gedaan. Je wil niet weten hoe vaak ik ene schepnetje of zo te drogen leg op de kap, dan vergaat dat er iets op ligt en de kap dan openmaak. En tja dan moet je hem ene stukje verschuiven. En dat is altijd goed gegaan.
Dus idk enk dat het bij jou ook wel kan 😉

Plakfolie weer verwijderd. Glas weer ontvet/schoongemaakt.
Ik heb nu de achterwanden van mijn oude 125cm aquarium gebruikt. Dit is een geplastificeerd karton met opdruk. Die opdruk heb ik ooit zelf gemaakt en bij een drukker laten printen. Dit is een overgang van donkerblauw onderaan tot lichtblauw/wit bovenaan. Dit ziet er al beter uit.
Dus ben nu de bak weer aan het vullen met water. Kan de opstart eindelijk beginnen.

Helaas blijkt de JBL e401 net wat te weinig stroming geven, dus die wordt vervangen door de e701. Die laatste heb ik ook op mijn ADA-bakje hangen.

Al weer een hele tijd geleden sinds je laatste post, maar ben toch wel nieuwsgierig hoe de bak er nu uitziet 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan