Wat is er nieuw

Kletsen over onze bakken en bewoners (Hanna2)

Bedankt Altospinosa!
Ruben01: bedankt en ja hoor, helemaal ingedraaid.
Ik zit er veel voor: de Galaxy zijn weer wat dikker vandaag.

Leuke bakken, misschien een idee om in de 2e bak de plantgroepen wat duidelijker samen te voegen, dit zal wat rustiger ogen en geeft vaak een mooiere scape.

Ton: snap het helemaal. Uiteindelijk wordt alles weer een jungle omdat ik planten over heb, of uit de andere bak haal en dan nog een plekje zie. Vind je het een drukke bak? Dat klopt wel zie ik nu.
Heel veel planten zijn volgens mij de 80% van een low tech bak.

Mooie bakkies!!

Ik zal voor 1-2 groepsvissen in de middellaag doen, en niet 4 verschillende vissen. Als je dat doet zou je er nog een koppelvisje bijkunnen doen, zoals apistogramma's of gourami's🙂
😉
Het is heel erg moeilijk om bij prachtbarbelen een vis voor de onderste regionen te vinden. Barbelen zijn levendig en grazen na elke keer voeren systematisch de bodem af. De corydoras heb ik in de andere bak gedaan omdat er te weinig eten voor ze was.
IMG_0063.jpg

Dit gebeurt er als er als ik algentabletten in de bak gooi.

Hebben jullie een idee over een algeneter?

Het is heel erg moeilijk om bij prachtbarbelen een vis voor de onderste regionen te vinden. Barbelen zijn levendig en grazen na elke keer voeren systematisch de bodem af. De corydoras heb ik in de andere bak gedaan omdat er te weinig eten voor ze was.Bekijk bijlage 32470
Dit gebeurt er als er als ik algentabletten in de bak gooi.

Hebben jullie een idee over een algeneter?
Siamese algeneter zou 1 van de beste algen eters zijn heb ik al dikwijls gelezen(zelf nog niet ondervonden omdat ik er nooit geen heb gehad)maar ben van plan me er 1 of 2 aan te schaffen.worden wel iets groter dan een andere algen eter.

Die zou dan kunnen. Jij had het erover om de groene sumatranen weg te doen. Waarom dat?

Die zou dan kunnen. Jij had het erover om de groene sumatranen weg te doen. Waarom dat?
Ik heb slechte ervaringen met die groene sumatranen want heb die in het verleden ook gehad en die zaten achter de andere vissen aan NON STOP dat zijn echte ruzie makers en vinnen bijters en ik was blij dat ze gratis werden opgehaald en ik heb gezworen om die nooit meer in huis te halen maar iedereen doet natuurlijk wat hij of zij wil he.

Ik vind ze erg leuk. Druk, druk, druk, hier en daar. Misschien hebben ze genoeg te doen.

Op de eerste foto zijn inderdaad diamantzalmen. Er is zelfs een jong bij opgegroeid. Is nu 1,5 cm. Op de tweede foto zijn vuurkeelcichliden. Ze worden 15cm. De bak is 120, moet kunnen dacht ik. Er zijn genoeg rustplekken van de barbelen en er komt nog meer hout.

Weet je: er wordt dan veel hout, weinig planten en weinig stroming aangeraden. Toch hebben de vissen het naar hun zin bij mij. Ik zie het. Ze gaan de hele bak door, rustig op hun gemak. De andere vissen gaan aan de kant.

Die Vuurkeelcichliden zijn wel erg mooi. Mn vader had ze vroeger en heeft er verschillende nestjes bij gehad.

Zou ik ook leuk vinden. Het is wel een paartje denk ik. Ben alleen bang dat de ouders zich dood werken om de jongen te bewaken, met het oog op de andere vissen...

906F160C-8AD9-4C1C-9A26-637C1DF2AF15.jpeg

Dit is de bak met de diamantzalmen, rasbora espei, corydoras palateus, otocinclus, garnalen en 4 dwergkogeltjes. De zalmen zijn prachtig, maar te druk om bijv mikrogeopgagus altospinosa bij te zetten. Jammer dat je zo moet kiezen

Je hebt hier echt de ware pracht van de Diamatzalmen laten zien.
Ze kunnen echt betoverend mooi zijn.

Ze zijn inderdaad ontzettend mooi. De twee mannen hebben meer paarse rugvinnen en zijn wat groter. Alle kleuren veranderen door waar ze zwemmen in de bak: groen, geel oranje.
Er is dus een jong opgegroeid. Ik zit te aarzelen om deze groep groter te maken (nu 8) en de rasbora espei (nu 13).

Dank allemaal.
Omdat deze bak zo groen is, wil ik de barbelenbak meer hout, steen en anubias/javavaren hebben. Ik zag hier op het forum een hele mooie bak met steen. Een soort hillstream. Maar ja, je moet kiezen. Geen hillstream met cichliden.
P.S. wat betekent toch LFS?

Dank allemaal.
Omdat deze bak zo groen is, wil ik de barbelenbak meer hout, steen en anubias/javavaren hebben. Ik zag hier op het forum een hele mooie bak met steen. Een soort hillstream. Maar ja, je moet kiezen. Geen hillstream met cichliden.
P.S. wat betekent toch LFS?

Local Fish Store.

Is overkomen waaien uit de vs denk ik. Forumtaal.

Op de eerste foto zijn inderdaad diamantzalmen. Er is zelfs een jong bij opgegroeid. Is nu 1,5 cm. Op de tweede foto zijn vuurkeelcichliden. Ze worden 15cm. De bak is 120, moet kunnen dacht ik. Er zijn genoeg rustplekken van de barbelen en er komt nog meer hout.

Je moet ff aankijken hoe het gaat als ze gaan paren. Waarschijnlijk zal het wel goed gaan maar ze kunnen ook wel vervelend zijn. En lfs betekent lokale fish shop

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan