Kleuren Guppen


C

Cookie1995

Guest
Goedemiddag,

Eigenlijk probeer ik mij al een paar dagen te verdiepen in de kleuren genetica van de guppen. Nu had ik een interessante lijst gevonden met de meeste genetica op internet. Alleen nu ga ik aan mijzelf twijfelen welke kleuren Guppen ik heb.

Ik weet dat ik wildkleur guppen heb, maar ik heb nog 4 andere. Kan iemand mij een opheldering geven welke kleurnamen ik heb voor guppen?

IMG_20180116_131343.png
IMG_20180116_131358.png
IMG_20180116_131412.png
IMG_20180116_131548.png


Alvast hartelijk dank

(Ik hoop dat de afbeeldingen het doen)

IMG_20180112_203436.jpg
 
Mooie kleurtjes.
Ben ook bezig om een groot aantal guppen van verschillende kleuren te gaan verzamelen, lijkt me een leuke bezigheid al dat kleurige gewriemel in een bak te zien, dan is het haast net een zeeaquarium.:thumbs:
 
Eigenlijk probeer ik mij al een paar dagen te verdiepen in de kleuren genetica van de guppen. Nu had ik een interessante lijst gevonden met de meeste genetica op internet.
Lijstje met welke allelen dominant en welke recessief zijn? Wil je dat lijstje hier posten:rolleyes:;)
 
http://www.guppyclub.be/artikels/genentabel.php

via dit tabel heb ik een hoop informatie gehad :)
Bedankt! Dat is een handig lijstje:thumbs:

We hebben het nu met bio over erfelijkheid, kun je leuk voorspellen welke kleintjes eruit komen:D

Bestaat zo'n lijstje eigelijk ook voor andere vissen?

Alleen ik snap het Y gebonden niet, hoe zit dat bij vissen? Bij mensen ligt er op het Y chromosoom geen erfelijke eigenschappen, behalve de geslachtseigenschappem;)
 
Goede vraag! Ik zal mij daar eens de komende dagen meer in verdiepen. Als ik wat meer informatie heb zal ik het wel even posten.

Ik denk dat er wel een lijstjes voor andere vissen moet zijn, maar waar weet ik niet
 

Terug
Bovenaan