Knikken CO2 slang


Aqua Betta

Well-known member
Lid geworden
16 maart 2016
Berichten
458
Locatie
Gelderland
Ik vroeg me af hoe jullie het knikken van de C02 slang voorkomen.
Ik deed dit met een iets te krap U bochtje, welke vd week geknapt is. Ik had er nog 1 liggen, maar die zal op termijn ook knappen omdat deze ook te krap is voor de dikke rand van mijn Juwel bak.
Het valt me op dat ruimere U bochtjes niet/nauwelijks verkrijgbaar zijn.
Dus ik vraag me af of er andere oplossingen zijn. Iemand?
 
Komt er geen lucht meer doorheen dan? Vaak valt het wel mee wat een knikje doet. Je kunt het voorkomen in een krappe bocht door een dik stuk ijzerdraad langs de slang te tapen en die in de juiste bocht te vouwen.
 
Komt er geen lucht meer doorheen dan? Vaak valt het wel mee wat een knikje doet. Je kunt het voorkomen in een krappe bocht door een dik stuk ijzerdraad langs de slang te tapen en die in de juiste bocht te vouwen.
Ik heb het zonder bochtje nog niet geprobeerd. Bedankt ook voor de tip.
 
Ik vroeg me af hoe jullie het knikken van de C02 slang voorkomen.
Ik deed dit met een iets te krap U bochtje, welke vd week geknapt is. Ik had er nog 1 liggen, maar die zal op termijn ook knappen omdat deze ook te krap is voor de dikke rand van mijn Juwel bak.
Het valt me op dat ruimere U bochtjes niet/nauwelijks verkrijgbaar zijn.
Dus ik vraag me af of er andere oplossingen zijn. Iemand?
Stukje PVC even in een bocht buigen middels een föhn. Daar lijm je een kunststof U profiel, of twee hoekprofielen achter/onder om e.e.a. op je rand te klemmen. Een eigenlijk iets anders als je nodig bent, zie de foto, maar het geeft een idee met wat ik met mijn beschrijving bedoel. Dit was ook gemaakt om het knikken van mijn plantenvoedingsslangen te voorkomen.
IMG_20191109_105545.jpg
 
Je hebt van die kleine zuignapjes waar een snoer net door kan en daar kun je de slang doorheen doen en dan net onder de rand plakken en dan de slang ruim nemen waardoor je een bocht in de slang krijgt. Zo doe ik het ook met het snoer van de stromingspomp in mn open zeewaterbak waardoor het snoer een paar centimeter boven de glasrand loopt.
 
Zoiets bedoel ik en deze verkoopt de lfs hier los:

 
Ik heb de de U bocht verwijderd en de slang wat ruimer over de rand gelegd. Gaat prima zo🙂

IMG_3992.jpeg
 

Terug
Bovenaan