Wat is er nieuw

Knoflook

Merethe

Well-known member
Lid geworden
23 oktober 2013
Leeftijd
29
Heey,

Ik kreeg laatst een tip om knoflook aan het voer toe te voegen. Dit zou effectief zijn tegen wormen. Het wordt ook bij andere dieren zoals paarden gebruikt wanneer deze aan wormen lijden.
Kan iemand hier misschien meer over vertellen?
Hoe kan je knoflook het best aan het voer toevoegen zodat de vissen het meeste binnenkrijgen?
Waarom is knoflook zo effectief tegen wormen?
Hoeveel knoflook moet je voeren?

p.s. mijn vissen zijn niet ziek van wormen, maar toch handig om te weten.

Bij paarden? mwah, das nieuw en heb er hier toch 45 staan 😉

Maar bij vissen( discussen iig) weet ik het. Hk,et zal zo fijn mogelijk zijn denk ik niet dat een gup een half teentje binnen krijgt. Het schijnt indd goed voor de darmen te zijn. Maar zoals met zoveel dingen: overdaad schaadt

Er zijn al visvoeders waar 1 % in verwerkt is.

knoflook bij vissen nooit van gehoord. Werkt wel goed bij honden tegen vlooien en teken! Maar das weer een ander verhaal....

Maar goed dat de vissen niet in ons gezicht ademen zeg 😉

Oja,is zeker bekend. Bassleer biofish voeding bijvoorbeeld.

Aqua-Ferrytale | Voer voor alle siervissen

JBL GranoMixMini - Fijn granulaat voor kleine aquariumvissen. .... Knoflook (1 %)
bevordert de gezondheid van de vissen ook als dat van nature geen ...
www.aqua-ferrytale.nl/voer-voor-alle-siervissen.html

JBL Gala - Het premiumhoofdvoer voor alle siervissen.

Met 2% knoflook dat de eetlust opwekt. Voor een krachtige, gezonde groei met minimale waterbelasting door een natuurlijke balans tussen eiwit en vet.

jessicapilon zei:
Maar goed dat de vissen niet in ons gezicht ademen zeg 😉

Nee het water zal gaan stinken 😛 😉

K Effu serieus. wist dit dus niet. vind het wel erg cool!
ik houd deze in mijn hoofd 😉

Zou geen olie gebruiken.
Krijg je een kaamlaag idee.
Stijgt omhoog,en sluit de waterlaag af.

O.S.I Heeft ook in bijna alle voeders knoflook zitten.

voer7.jpg

Ja,die heb ik ook staan. Diverse potjes.

Knoflook is goed voor verschillende dingen, vaak tegen kleine beestjes 😛 Ik gebruik het in mijn tuin als ik bladluizen heb. Laat wat teentjes look in water trekken en met dat water in de spray bestuif ik de bladeren en tadaa bijna alle bladluizen verhuizen naar mijn buurman!

Werkt knoflook dan ook tegen parasieten die zich niet bevinden in het spijsverteringsstelsel zoals bijvoorbeeld kieuwwormen? Zou je in dat geval water waar knoflook in heeft gezeten moeten toevoegen of gewoon via voeding?

Het is trouwens zo effectief omdat knoflook veel aminozuren bevat waar zwavel in zit (cysteine, methionine, taurine) en die aminozuren werken tegen parasieten. Weet niet precies waarom deze aminozuren zo goed tegen parasieten werken, maar het heeft te maken met de manier waarop ze het wel/niet kunnen afbreken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan