Wat is er nieuw

knolpant planten

cone

Well-known member
Lid geworden
7 januari 2015
Ik heb problemen met planten van een plant.
Ik heb me een knolplant in huis gehaald, een aponogeton ulvaceus.
Dat is een plant waar er van lange gekrulde bladeren uit een knol komt, nu hebben ze me gezegd dat knol boven de grond moet blijven. Maar nu blijft ie niet staan, telkens als er een vis tegenaan zwemt gaat ie weer drijvendrijven 🙁
Iemand tips??

Ik dacht dat net als bij een Lotus dat de knol ongeveer halverwege de knol de grond in mag.
Tja lastig dat die gaat drijven.
Zitten er al bladeren aan de plant??

Ik had de knol in het begin tussen wat stenen klem gezet en na niet al te lange tijd bleef de knol vanzelf op z'n plek door z'n wortels.

ik heb een zuignap met een lange slang clip ) aan het glas bevestigd. Net boven het zand. Werkt perfect.

Kijk eens aan. Dat zijn vindingrijke heren merk ik :thumbs:.

Die knolplanten hebben verder nog een hele gebruiksaanwijzing trouwens ivm een rustpauze.
Heb die van mij gewoon in de bak laten staan en na maanden is er nu weer wat blad aan het groeien.

Ik heb de Lotus die te hoog werd ooit helemaal teruggesnoeid en na 6 maanden nog geen nieuw blad en heb hem toen maar weggedaan.
Misschien te vroeg, ik weet het niet.
De huidige blijft nog mooi laag en hoop dit zo te houden.

Ik had het over mijn Aponogeton maar de lotus hier is ook een verhaal apart idd.
Laatste keer ook flink wat blad geknipt,heeft inmiddels al wat nieuwe bladeren aangemaakt maar weet niet of dat ooit nog wat gaat worden zoals het moet zijn.

Ja ik had dit gepost aangezien het topic knolplanten in het algemeen betreft.
Beide planten hebben dan ook een soortgelijke knol dacht ik. De soort van jou John heb ik nog nooit gehad hier.

De plant heeft idd al bladeren. Al bladeren van zo'n 20cm.
Dat van die zuignap ga ik eens proberen boris69.
Ik heb gekocht om mijn verwarming en uitvoer te bedekken, dus een zuignap meer of minder maakt daar niet uit 😉

De plant staat nu inmiddels een paar dagen doormiddel van de zuignap en de slangclip.
Ik heb je info gelezen joooke, ik moet dus elke bloemstengel meteen afknippen, zodat de plant blijft groeien.?

Best wel,
anders gaat de plant veel sneller "opgeleefd" zijn.
Als je de stengels afknipt voor ze bloeien blijft de energie in de plant.
Als ze kan bloeien lijkt ze plaats te willen maken voor de volgende generatie?
Uiteindleijk zal ze toch een rustperiode nodig hebben, maar op deze manier zal ze het veel langer volhouden

Ok. Bedankt 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan