Kogelvis dikke buik


Gino

Active member
Lid geworden
1 september 2017
Berichten
30
Leeftijd
28
Hallo,

Ik heb sinds een korte tijd levend voer (brine shrimps en watervlooien) om te voeren aan mijn dwergkogels. We voeren ze nu zo 1 keer per week een zakje.
Vandaag bij het voeren viel het op de er 2 van de 3 een heel erg dikke buik hebben.

Natuurlijk gelijk gaan zoeken naar ziektes of parasieten, maar er is niets afwijkends aan het gedrag of manier van zwemmen. Hebben ze gewoon een dikke buik van het eten? Of is er hier iets anders aan de hand?

In de bijlage een foto.

20EFFEF0-4FBE-4CB1-8532-3183BE18A4EA.jpeg


EACACACE-BABE-4E9C-9AC1-C72FEF9B3745.jpeg
 
Ik weet dat deze beestjes zeer snel een volle buik hebben van voer.

wellicht even 2 daagjes niet voeren en kijken hoe het er dan uitziet.
 
Heb er zelf 2 gehad, nu nog eentje. Die word ook altijd erg dik na het voeren. Is heel normaal, zolang het buikje maar mooi rond is en niet hobbelig
 
Het was inderdaad door het voeren. We hebben hier inmiddels een vast schema in en voeren ze nu 2 maal per week artemia. Dit lijkt allemaal goed te gaan. In de bijlage de foto van de huidige stand van de buik van 1 van de 3.

Bedankt voor de tips!

65315371-7DF6-4FAC-A77E-0020784E31B7.jpeg
 
Geef je ze ook wel eens slakken of iets om hun tanden aan af te slijpen?
 
Eerst had ik nogal wat poelslakken, maar deze zijn allemaal op. :)

Tegenwoordig zitten er torenslakken in en zie regelmatig lege huisjes liggen. Ik vraag me ook af of dit wel eens voldoende is, ook aangezien die slakken nachtdieren zijn en die kogelvisjes niet echt.
 
Deze puffertjes hebben niet het tandenprobleem dat hun grote neven en nichten hebben, dus slakken zijn geen absolute noodzaak. Maar af en toe een poelslakje zullen ze zeker niet afslaan. Torenslakken pakken ze niet, die zijn te hard.

Blijven wel heel leuke beestjes :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Gino

Terug
Bovenaan