Komkommer als voeding voor aquarium.


Hidde06

Well-known member
Lid geworden
31 juli 2023
Berichten
181
Leeftijd
19
Goedenavond, ik lees overal dat vissen komkommer lekker vinden. Klopt dit? Kan ik dit voeren? En in welke hoeveelheid dan?
 
Jazeker, maar dan krijg ik vooral dat het slakkenvoeding is en in de lfs en op andere websites online zeggen ze dat het ook goed visvoer is.
 
Heb net 2 kleine blokjes erin gegooid. Na paar minuten nog geen vis naar omgekeken of bij in de buurt geweest, zal wel een beetje wennen voor ze zijn denk ik.
 
T hangt er ook vanaf of je vis een carnivoor, omnivoor of herbivoor is. šŸ˜‰
 
Ik heb gewoon gezelschapsvissen. Denk hierbij aan guppyā€™s, tetra, odessabarbelen en algeneters.
 
Als je niet weet wat ze eten, want gezelsschapsvissen kunnen een van de drie ā€˜vorenā€™ zijn, kan je dat op aquainfo opzoeken. Het staat daar bij extra informatie.
 
Ja de vissen zouden het moeten eten, maar heb ze nou een week (ruim) en heb daarvoor alleen maar vlokvoer gegeven, dus kan zijn dat ze daar aan gewend zijn geraakt?
 
Nee, dat kan niet. Als jij een week patat eet, wil je daarna ook nog wel iets anders wat je lust. Misschien lusten ze het niet. Bij mij wordt het ook niet goed gegeten, terwijl bij anderen de vissen het een lekkernij vinden.
 
heb vooral omnivoren en herbivoren. Eten deze komkommer?
 
heb vooral omnivoren en herbivoren. Eten deze komkommer?
Dat kan, maar hoeft niet. Niet alle omni- en herbivoren zijn komkommereters, terwijl wel alle komkommereters omni- of herbivoren zijn.
 
Hidde, ik heb goede ervaring met zo af en toe wat diepvriesvoer. Rode muggenlarven lusten vissen erg graag als afwisseling. Gewoon een blokje laten ontdooien en even in een klein netje onder de kraan het voer spoelen. En met Hikari wafels heb je ook erg goed voer in wafels naar mijn mening.

Een voorbeeld van voer voor algeneters, maar ik heb Hikari voor corydoras.

 
Laatst bewerkt:
Tja ze lusten het vaak wel maar voedzaam is wat anders want het bestaat merendeels uit water.
 
Tja ze lusten het vaak wel maar voedzaam is wat anders want het bestaat merendeels uit water.
Ik heb gelezen dat courgette dan beter is maar er zijn verschillende opties, ook spinazie kan.

 
Wat in plaats van invriezen ook kan is even blancheren: heel kort koken.
Bovendien blijven veel groentes drijven en moet je ze dus op de Ć©Ć©n of andere manier verzwaren zodat ze naar de bodem zakken. Veel aquarianen prikken ze aan een vork.
 
Let ook op dat het niet gaan rotten in je bak (niet te lang laten liggen) niet goed voor je water waardes. Volgens mij vinden algeneters en garnalen het lekker
 
Wat voor voedsel zou ik nog meer kunnen proberen op groente, vlokvoer, diepvriesvoer en levend voer na?
 
Herfstbladeren vind ik een mooie toevoeging of catappa. Ze zwemmen er ook onder/door en het brengt beestjes de bak in waar de kleintjes raad mee weten. Hier eten ze vooral komkommer of courgette wanneer ze echt honger hebben. Anders liever vlok of diepvries.
 
Kan je dan gewoon herfstbladen erin leggen? Zinken die ook of blijven die drijven?
 
Eerst zullen ze drijven dus ik leg ze vaak 24 uur in een bakje water.
 
Granulaat kun je ook proberen. Is er in allerlei maten en zowel drijvend als zinkend of beide. Als je dan voert zinkt er een beetje en blijft er een beetje drijven.
 

Terug
Bovenaan