Wat is er nieuw

Komkommer, koken of niet koken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zina
  • Startdatum Startdatum
Z

Zina

Guest
We hebben enkele vissen die wel graag een stukje komkommer lusten! De vraag is echter, koken of niet koken? We hebben beide geprobeerd. Ze lusten het beide zeer zeker wel. Echter geeft gekookte komkommer zo'n rotzooi!

ik zou het dus niet koken omdat dit veel troep geeft zoals je al zegt. De vissen en garnalen die het lusten eten het zo wel uit hoor. Hier eten de garnalen het zachte hart en de rest laten ze liggen.
Niet te lang in het water liggen laten hoor want dat kan je waarden flink be�nvloeden namelijk. ik doe het meestal na het eten het erin en bij het opstaan er weer uit.

Even onder de warme kraan houden zodat het zachter wordt is meer dan voldoende.

Ik verwijder alleen de schil en, zoals Bertus zegt, een vorkje erdoor heen.
Ik laat het meestal 2 dagen liggen totdat het helemaal weg is en verwijder dan alleen het vorkje, heb nog niet gemerkt dat dit de water waardes be�nvloedt.

Zal vast je waterwaardes be�nvloeden.. of het dan ook meteen problematisch is, is een tweede. Een gezonde bak met goede filtering kan een rottend stukje komkommer best verwerken 😉

Nee. Niet koken. Even afspoelen is genoeg. Ik verwijder de schil ook niet, snijdt die alleen aan een kant door omdat ik anders bang ben dat vissen in die (lege) schil kunnen blijven hangen. Met een paar ancissen is het schijfje binnen 24 uur op. Vervuiling, be�nvloeding van waterwaarden lijkt me nihil. Is gewoon plantaardig materiaal.

Vaak heb ik gelezen dat niet alle vissen en garnalen het meteen gaan eten omdat het waarschijnlijk te hard is. ik blancheer de groente altijd even en daarna zinkt het goed, word direct gegeten en ik laat het liggen tot het op is hoe ouder hoe gekker de garnelen er op zijn! het groene schilletje laat ik ook gewoon zitten en gaat ook op!

@ Jacobes niet al het plantaardig materiaal lees groente en fruit zijn goed voor het aquarium en bevuilen je water wel al is het plantaardig hoor!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan