Wat is er nieuw

Kon het niet laten staan (Emke)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Emke
  • Startdatum Startdatum
E

Emke

Guest
9A2DE0A5-513B-4BAF-B024-58F50D18E337.jpeg
DD58E455-28B1-4941-B88D-020397CB9431.jpeg
668D1EED-26FF-49F7-81BE-2D796D28AF18.jpeg
139710FD-8A0D-4D33-AE90-02EC2EE581A3.jpeg
4FA66F08-BC38-4749-BB33-2713B0B4B452.jpeg
was op bezoek bij mijn dochter en schoonzoon,
Ze hadden een hele boel,staan voor het containerpark.....maar, wat zag mijn oog?
Yep, een bakske, de lichtbak is er afgesloopt maar, voor de rest , ziet het er prima uit( juist nog wat reinigen.
Wat heb ik al......een led-verlichting , een waterval filtertje, drakensteen, een spiderwood, kit voor achterwand, kaviaar bodemgrond.
Wat moet nog komen, achterwand en, verwarming.
De bedoeling is, om er een betta spendins in te houden en, eventueel wat japonica garnalen(wat denken jullie?)
Het bakje is 48B, 35H en 38 D.
Steuntjes voor een dekplaatje, zitten er ook al op

• Leuk
Waarderingen: DLH
Mooi!

Met de betta zou ik erg uitkijken. Je wilt niet dat de prachtige vinnen achter het scherpe drakensteen of achter het puntige hout blijven haken.

Mooi!

Met de betta zou ik erg uitkijken. Je wilt niet dat de prachtige vinnen achter het scherpe drakensteen of achter het puntige hout blijven haken.
Oei ja......daar moet ik ff over nadenken, je hebt gelijk

Ontzettend leuk Emke! Benieuwd hoe je de afdekplaat gaat maken, de bak is niet recht van voren toch? Ga je iets laten snijden op maat?

Mooi dat je het bakje van het stort hebt gered Emke en nu nog compleet mooi inrichten en ik ben wel heel benieuwd naar het eindresultaat. Ik wens je alle succes om er iets supermooi van te maken.:thumbs:

Leuk bakje maar garnalen en een Betta gaat soms niet goed dus je bent afhankelijk van het karakter van de Betta. Veel plezier met je bakje alvast natuurlijk.

Mooi dat je het bakje van het stort hebt gered Emke en nu nog compleet mooi inrichten en ik ben wel heel benieuwd naar het eindresultaat. Ik wens je alle succes om er iets supermooi van te maken.:thumbs:
Ik ga mijn best doen🙂 foto’s volgen zeker.

Wow wat een bofkont ben je.
Veel plezier gewenst met het bakje.
Ik ga dit volgen
Ben echt wel een bofkont 🙂 heb een super lieve man, die er altijd plezier in heeft om mij zo,te zien opgaan in mijn hobby's.
Vanaf morgen, begin ik eraan.
De achterwand is inmiddels toegekomen.
Groetjes Emke

Mooi!

Dus, ga ik dat niet doen.
Het tweede plan......
Ik heb in mijn 80 cm een koppeltje A.borelli, die ga ik verplaatsen naar het andere bakje.
De 80 cm kan ik dan gaan gebruiken voor groene sumatraantjes, mijn man is daar zo verliefd op en, was zo teleurgesteld omdat ik ze niet wou nemen omdat het vinnenbijters zijn, ik maak het een verrassing voor hem.
Goed idee of niet?

Een goeie verrassing voor je man dat wel maar wat ga je dan bij de vinnenbijters bij plaatsen ?

B9CA546E-59F1-4202-99CC-1989D43D9303.jpeg
BEE53F52-CDDB-40B6-97E6-44BFA9A91266.jpeg
06B75D2A-EAFD-49EF-8DFC-C34D57D45DD3.jpeg
De achterwand zit er in🙂
En.........tijd om de kaviaarbodem te spoelen en...te spoelen en........

Dat is inderdaad niet duur voor zo n achterwand.

Btw, de led denk ik ook want die heb ik in het klein boven een nano en ook van Aliexpres.

Ontzettend leuk Emke! Benieuwd hoe je de afdekplaat gaat maken, de bak is niet recht van voren toch? Ga je iets laten snijden op maat?
Mijn man gaat een plastic plaatje snijden , er gaan wel openingen zijn maar, ik vermoed dat de A.borelli daar geen last van gaan hebben

699273B0-D781-4832-A3BD-75D47FBD331F.jpeg
A47C291D-92DB-4C0D-9B9B-64BB63949B2C.jpeg
B93E6B87-4F47-4D8C-92E3-F5CE3058B7DA.jpeg
Potverdorie(om het dan maar beleefd te houden:))
Na de bak een dag en een nacht met water getest te hebben en, nadat hij bijna volledig ingericht was, grrrrrrrrr zag ik een straaltje water er vanonder komen.
Mijn oren lagen op mijn schouders toen mijn man thuis kwam.
Zijn besluit......dat lekje kan overal zitten, ook aan de naden waar de achterwand gekit is, dus, weg met dat ding, je krijgt een andere van mij.
Zover dus het verhaal van mijn geredde bakje
Morgen gaan we een andere halen , de plantjes , staan nu in een doorschijnende emmer .
Vind het echt sneu, had gisteren mijn vrije dag en, was er uren mee bezig geweest maar tja , tegenslag is ook slag hė
Toch een paar foto’s van wat ik terug heb moeten leeghalen 🙁

Dat is balen inderdaad.
Maar ik weet zeker dat je nieuwe bakje minstens zo mooi wordt.

• Leuk
Waarderingen: Emke
Al dat werk voor niets geweest en das zonde maar je hebt een lieve echtgenoot en je hebt mooie vooruitzichten en het komt helemaal goed ben ik zeker van.:thumbs:

• Leuk
Waarderingen: Emke
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan