Wat is er nieuw

Koperzalm ziek?!

N

Nickey

Guest
Hallo allemaal
Ik zit met een probleem, met toen ik keek naar mijn vissen zag ik een koperzalm met raar gedrag heel erg gestrest toen ik wat beter keek was hij ook niet mooi op kleur. En toen ik wat langer keek viel het me op dat hij veel wit had! Ik dacht gelijk aan schimmel.... of iets van buikwaterzucht. Ik heb hem er gelijk uit gevangen. Toen ik dat aan het doen was leek het alsof hij allemaal witte fliesjes los liet. Nu hij in een andere bak zit helaas zonder verwarming etc. Lijkt hij alleen nog maar wit te hebben op de bovenkant van zn kop. Verder niks raars op te merken aan het aquarium alleen 1 koperzalm met een gebogen rug... Ik heb dat al eens eerder gehad en die vis is toen dood gegaan... het us een aquarium van 30�60 en dit zijn de medebewoners; 2 Botia lohachata
1 Ancistrus
16 neon tetra
1 vuurstaart
10 Koperzalm
3 Betta splendens / siamese kempvis
Nogal vol weet ik...

Ik hoop niet dat ie een besmetting veroorzaakt...
Hier nkg trouwens foto's
https://m.youtube.com/watch?v=B__2WMj_glU
Ik hoop dat iemand zo snel mogelijk kan helpen!
Alvast bedankt!

Als je weet dat er te veel in zit, waarom doe je dan niet wat weg.

Nou,
De koperzalm had schimmel.. Ik heb hem gelijk een zout bad gegeven en quarantaine gehouden. De volgende dag weer.
Toen hij geen schimmel meer vertoonde is hij (eerst in een afzet bakje een dag) weer terug gegaan naar zijn oude aquarium. Helaas had hij naar 2 uur weer schimmel ik heb hem er weer uitgehaald en een zout bad gegeven. Ik durfde hem niet meer terug te doen dus nu zwemt hij bij de guppys. Dat gaat super goed helaas had ik nog een koperzalm met een gebogen staart die niet meer tegen de stroming kon zwemmen en de groep stuurde hem steeds weg. Ik heb hem er ook maar uit gehaald en bij de guppys erin gezet. Dat gaat ook goed hij zwemt weer een beetje en een gelukkig ook weer. Ik houd het aquarium nou goed in de gaten maar het lijkt verder mee te vallen. Alleen wat ik vergeten ben te zeggen is dat toen ik de schimmel vis er voor de 2e keer heb uitgehaald er opeens een koperzalm dood was. Waarom? Geen idee maar het kan ook ouderdom zijn

Dus alles is gelukkig weer goed gekomen 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan