Wat is er nieuw

Koppel in de bak! Graag advies

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sterrekind
  • Startdatum Startdatum
S

Sterrekind

Guest
Zomaar ineens is er een koppeltje ontstaan in mijn bak! De dame en heer flirten er lustig op los en hebben een stuk hout midden in de bak geclaimd.

Ik wil niet gaan kweken met de vissen maar de kans is natuurlijk heel ree�l aanwezig dat ze wel eitjes gaan krijgen.

Heeft het nut om in een rustig hoekje van de bak een kegel neer te zetten zodat ze daar heen verkassen of is het heel erg na�ef gedacht van mij om te denken dat mijn vissen zich zomaar naar een gekke uithoek laten sturen?

Re: Koppel in de bak! Graag advies

Kunnen ook twee vrouwen zijn,als niet wilt kweken doe dan niks. Zelden in 1x raak

Ow ja dat kan ook nog! Dat het twee vrouwen zijn. Maar die kunnen wel eitjes leggen, dat hoeft dus niet op een kegel? Het is niet zo dat zo'n ding dan prettiger is voor ze?

Zou ook niet uitmaken,bij twee vrouwen 😉
Bovendien in de natuur zijn ook geen perfecte egale kegel afzetplekken.

Gewoon laten gaan, teken dat je bak goed is 😉

Alleen mochten ze minder gaan eten of de boel gaan terrorriseren zou ik gewoon de eitjes weghalen met je hand of afhevelen.

Wel een leuk schouwspel hoor, neem dat van me aan 😉

Diesel1610 zei:
Gewoon laten gaan, teken dat je bak goed is 😉

Alleen mochten ze minder gaan eten of de boel gaan terrorriseren zou ik gewoon de eitjes weghalen met je hand of afhevelen.

Wel een leuk schouwspel hoor, neem dat van me aan 😉

De eerste zin moet ik tegen spreken,een vis plant voort om te overleven. Dus ook als de condities minder zijn,en wachten ook als ze denken dat het beter kan.

een zieke of verzwakte vis zal zich niet voorplanten denk ik?

Zelfde als met guppen, het houden van discussen vergt een bepaalde( lastige) water conditie. Wil je gaan kweken heb je weer specifiekere waterwaarden nodig, denk bijvoorbeeld aan electronische geleidbaarheid e.d.

Maar je kan best gelijk hebben Mondeo, maar dit heb ik altijd gedacht door lezen en informeren.

Met wat jij aankaart,kun je kweek sturen. Hier praten we over "toevallige kweek",zijn twee verschillende zaken.

+1

Maar een verzwakte vis plant zich ook gewoon voort? Weer wat geleerd.
En sorry voor je topic vervuiling door mij 😉

Ho,jij geeft aan dat de BAK goed zal zijn. Zieke verzwakte vissen,zullen de kracht niet hebben.Dat is ook weer iets anders.
Terecht geef je aan de geleidbaarheid,als je de waarden van ts ziet zal deze hoog zijn. Hoger dan discus liever heeft,en toch eitjes.Ik bedoel maar,vissen zijn goed en de bak is vast op orde.En ondanks dat het water niet geheel aansluit,denken ze toch(mogelijk) aan voortplanten.
Is geen vervuiling naar mijn mening,maar Ts mag dat terecht aankaarten.

misverstandje dus. Want als ik zeg dat mijn bak goed is bedoel ik incl de vissen( daar gaat het mij nu juist om 🙂 )

Nog een stukje straattaal: Er is iets mis in mijn bak want ik heb een zieke vis 😉

Maakt verder niks uit ook.
Maar leuk dat ze willen gaan paren TS 🙂

Mijn bak is uiteraard op orde qua waterwaarden etc, maar niet geschikt om in te kweken, dit is ook zeker geen streven van mijn kant uit. Sterker nog, liever niet 😀
Waar het mij om gaat is dat alle dieren het zo goed mogelijk hebben in de relatief beperkte ruimte waar ze in leven. Die kegel zie ik vaak staan, vandaar mijn vraag, of de vissen dat soms liever hebben en prettiger vinden, dan schaf ik namelijk gelijk zo'n lelijk ding aan. Als het voor de visjes niet uitmaakt, dan laat ik het lekker voor wat het is.

En geen vervuiling hoor, geen last van 🙂

Voor de vissen maakt het niks uit,wil je kweken zet dan de discussen in een apart aquarium.
De larfen opkweken vergt veel tijd en discipline.

Nee, dat wil ik dus helemaal niet 🙂

Geen jonkies babies larfjes en ander klein spul.

Hoe groot zijn de vissen,of hun leeftijd?

Ze zijn nu een maand of 9 a 10 oud gok ik( ik heb ze in November aangeschaft, toen waren het nog postzegeltjes) en een cm of 13 a 14 , nog lang niet uitgegroeid!

Ze zijn doorgaans pas na 12 maanden geslachtsrijp, dus eigenlijk hoef je je nog geen zorgen te maken 😉

Owkee!

0H-iArq2PLxJd1Rbgzv4mJcpkVMPVQBH.jpeg

De eitjes zijn gelegd, en mama en papa ( of mama en mama) bewaken de eitjes goed. Mooi om te zien!

zondagavond of maandag zou je moeten kunnen zien of ze bevrucht zijn ( zwarte puntjes )
Leuk om te zien he ? 🙂

Heel leuk, maar ik hoop dat ze snel weg zijn! Ik wil geen babies!

Heel leuk, maar ik hoop dat ze snel weg zijn! Ik wil geen babies!

Dan gewoon met je hand wegvegen, of even met een slang afhevelen, doe ik hier ook.

Ik kijk het even aan, als ze morgenavond nog er mee bezig zijn hevel ik ze wel af. Als ik dat kan want dat vind ik dan weer zielig. Ik ben echt ongeschikt denk ik 😀

OW wat grappig , ik klikte net op jouw aquarium linkje, en zag dat jij ook een oranje-blauw koppeltje had!

Bij mijn weten stagneert de groei alleen als de larfjes ook daadwerkelijk op de huid gaan zitten, wat logisch is want dat kost heel veel energie voor de ouders.

haha, ja maar dat kan nooit de bedoeling zijn, Zullen monsters uitkomen 🙂 Een Tefe nakweek en een BT....

Maar dat huidsecreet aanmaken gebeurt al op het moment van leggen. Ze eten ook minder tijdens de broedzorg. Zeker voor jonge schijven niet gunstig

Je kan het helpen voorkomen door met wat warmer water te verversen +2 graad. Bij mij hielp dat want ze leggen geen eieren meer.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan