Korf / net voor buis bij waterverversen?


S

Spartabart

Guest
ik ververs mijn aquariumwater met een slang aan een buisje. Nu is die opening niet heel groot, maar er kan een visje doorheen...bestaat er een opzetstuk voor zoiets met een soort net zodat er wel wat maar geen dier meer doorheen kan?
 
Ik gebruik ook zo n korfje van de inlaatbuis en die past bij 12/16 hier prima op een lange tuinslang.
 
Ik heb een 63mm vijver inlaatkorf met een verloopring op pijp32 gelijmd, werkt als een tiet.
Bijna 1000L/U gaat erdoor maar er passen zelfs geen garnalen door zo fijn is de maas
 
dezelde korf als voor je pomp inlaat https://www.wesdijk.nl/dieren/filteraccessoires/3262-eheim-filterkorf-12-16mm-4011708722053.html zou hem wel kopen op de diameter van de slang die je gebruikt.
Ik doe als extra tip de afzuig slang in een emmer die in de wasbak van de keuken staat, alle troep, zand etc wordt dan eerst in de emmer geleegd en het water overstroomd vanzelf in de wasbak, soort 2e beveiliging.

Pff, dat ze daar 6,25 € voor durven te vragen. stukje plastic.
Ik print hem zelf wel voor 20 cent :)
 
Dat zou ik nog maar eens narekenen....:juggle:
Mijn PETG plastic kost 14 euro per kg. Ik schat dit stukje plastic op 10 gram dus dat kost 14 eurocent.
Stroomkosten van 6 cent zou wel ongeveer kunnen kloppen.

Mijn 'man-uren' reken ik niets voor. Afschrijving van mijn 3d printer (180 euro) ook niet meegenomen maar die invloed valt ook wel mee.
 
Je kan er ook een fijn netje overheen doen en vastmaken met een tie-wrap.

of een iets grover netje maar dan even een paar keer dubbel gevouwen zodat die fijnere mazen heeft :)
 
Mijn PETG plastic kost 14 euro per kg. Ik schat dit stukje plastic op 10 gram dus dat kost 14 eurocent.
Stroomkosten van 6 cent zou wel ongeveer kunnen kloppen.

Mijn 'man-uren' reken ik niets voor. Afschrijving van mijn 3d printer (180 euro) ook niet meegenomen maar die invloed valt ook wel mee.
Geen al te beste vergelijking nog steeds. Eheim produceert ze bij de vloot en zal dus zeker wel afschrijving mee moeten nemen op hun machines. Komt bij huur van hun productiepand, logistieke kosten, verpakking, ontwerp van het product en verpakking, personeel voor al die afdelingen die een bijdrage hebben geleverd, eventueel dividend/bonussen, marketing van hun producten, onderhoud website, licenties software voor de financiële administraties en CRM systemen, etc etc etc.
 
Geen al te beste vergelijking nog steeds. Eheim produceert ze bij de vloot en zal dus zeker wel afschrijving mee moeten nemen op hun machines. Komt bij huur van hun productiepand, logistieke kosten, verpakking, ontwerp van het product en verpakking, personeel voor al die afdelingen die een bijdrage hebben geleverd, eventueel dividend/bonussen, marketing van hun producten, onderhoud website, licenties software voor de financiële administraties en CRM systemen, etc etc etc.

Ik had het over mijn kosten, die zijn relatief hoog omdat een 3 d printer natuurlijk erg inefficient is.

Eheim kan zo'n korfje voor 1 eurocent produceren ofzo. En de winkel koopt hem voor 2 euro in waarschijnlijk. de overige 4 euro zijn voor de winkel dus.
 
Ik had het over mijn kosten, die zijn relatief hoog omdat een 3 d printer natuurlijk erg inefficient is.

Eheim kan zo'n korfje voor 1 eurocent produceren ofzo. En de winkel koopt hem voor 2 euro in waarschijnlijk. de overige 4 euro zijn voor de winkel dus.
Je mag voor mij wel een garnalen inlaat ontwerpen en op de printer leggen, ben dat stofzuigzakje meer dan zat, elke dag schoon maken.
 
Dank, dank. Vind dit handiger dan een net of panty omdat dat sneller verstopt
 

Terug
Bovenaan