Korf voor tuinslang?


Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Berichten
647
Bestaat er een korf o.i.d. die je op de tuinslang kan zetten voor tijdens het water verversen en zo voorkomen dat er vissen mee gezogen worden?

Of een andere handige manier die het per ongeluk meezuigen van vissen voorkomt ?
 
Zo n korfje voor de inlaat naar de filter toe gebruik ik ook.
 
Even wat googlen en je hebt vaak een betere prijs, maar let ook wel op de verzendkosten, veel kleine dingen kan je beter bij je eigen LFS kopen dat scheelt ook vaak weer.
 
Klopt Ton maar bijvoorbeeld Frits hier die vraagt ook dik 7 euro voor de Eheim en als Johnny meerdere wil bestellen dan is de porto snel terugverdiend in zo n geval.
 
Ik had een stukje tuinslang meegenomen naar de LFS en daar gevraagd of ze er een korfje voor hadden. Was geen probeem, €5.95 betaald voor een korf die er goed over gaat maar niet te straks zit.

Geen verzendkosten :D maar ik heb wel zelf voor het transport moeten zorgen :)
 
Klopt Ton maar bijvoorbeeld Frits hier die vraagt ook dik 7 euro voor de Eheim en als Johnny meerdere wil bestellen dan is de porto snel terugverdiend in zo n geval.
Klopt als een bus John en ik bestel graag een paar meer dan heb ik altijd reserve.
 
Ik had een stukje tuinslang meegenomen naar de LFS en daar gevraagd of ze er een korfje voor hadden. Was geen probeem, €5.95 betaald voor een korf die er goed over gaat maar niet te straks zit.
Dat kan ik natuurlijk ook altijd eens doen en dan zie ik wel waar ik goedkoopst ben al zou ik het dan wel beter direct mee nemen van de LFS want als je niets mee zou nemen ben je ook je benzine heen en weer kwijt voor niks in feite.
 
Dat kan ik natuurlijk ook altijd eens doen en dan zie ik wel waar ik goedkoopst ben al zou ik het dan wel beter direct mee nemen van de LFS want als je niets mee zou nemen ben je ook je benzine heen en weer kwijt voor niks in feite.
Geef ze even een belletje en vraag of ze losse korven hebben?
 
ik neem aan dat de meeste zaken de JBL ook wel kunnen bestellen.
 
Ik heb gewoon een netje waar normaal mandarijnen in zitten een paar keer opgevouwen en over de aanzuig van de slang gemaakt met een elastiekje. Werkt ook en kost niks :D Werkt alleen niet met echt piepkleine beestjes, zoals jonge garnalen of vissen. Maar de meeste vissen kunnen dan niet meer opgezogen worden.
 
Ik heb gewoon een netje waar normaal mandarijnen in zitten een paar keer opgevouwen en over de aanzuig van de slang gemaakt met een elastiekje. Werkt ook en kost niks :D Werkt alleen niet met echt piepkleine beestjes, zoals jonge garnalen of vissen. Maar de meeste vissen kunnen dan niet meer opgezogen worden.

Dit dus, heb om die van mij een grof filternetje geplaatst, zelfde idee.
 
Zo n netje kan ook mar soms zuig ik wat losse troep mee en dat gaat niet met zo n netje en een korfje pak je er dan wat sneller even af.
 
Zo n netje kan ook mar soms zuig ik wat losse troep mee en dat gaat niet met zo n netje en een korfje pak je er dan wat sneller even af.

In dat geval wel ja.

zelf heb ik een tuinslang van een 10-15 meter voor het legen en vullen.
en nog een aparte slang die ik gebruik voor het afhevelen van troep, deze gaat in een emmer.
 
Ik hevel af met de slang waarmee ik ook ververs. Scheelt slepen met emmers:D:D
 
John uit groningen ik zie al 2 keer op korte tijd een subliem antwoord van jou man man man jij bent zo slim goh niet te doen zeg.:sorry:;)
 
John uit groningen ik zie al 2 keer op korte tijd een subliem antwoord van jou man man man jij bent zo slim goh niet te doen zeg.:sorry:;)


Dat zijn de incidentele heldere momenten en die deel ik graag:D;)
 
Nou eerder bijna nooit al zeg ik het zelf:juggle:. Ik zou deze momenten dus echt koesteren als ik jou was Johnny:deal:
 
Tja, dan heb ik momenteel even geen goed idee voor je:sorry:. Misschien kun je vragen of het in de toiletpot mag want dan kun je na afloop doortrekken:D:D
 
Tja, dan heb ik momenteel even geen goed idee voor je:sorry:. Misschien kun je vragen of het in de toiletpot mag want dan kun je na afloop doortrekken:D:D

Neuh dat vind ik zelf weer niet zo fris...

maar laat ik even stoppen met het vervuilen van dit topic :sorry:
 

Terug
Bovenaan