Korrelgrootte corydoras


aquariumfan :-)

Well-known member
Lid geworden
14 februari 2021
Berichten
132
Hallo allemaal,
Voor mijn nieuw aquarium wil ik graag filterzand gebruiken maar er zien hier 3 maten van, welke maat is volgens jullie geschikt voor corydoras?
En waar kan ik filterzand het best kopen?
Alvast bedankt
 
Ik zou niet de fijnste nemen maar iets van 0,4-0,8mm. Het Aquasand van de Hornbach heeft deze maat ook en wordt veelvuldig gebruikt.
 
Volgens mij is 0.4-0.8 de fijnste korrel :))

Maar die korrelgrootte inderdaad, heb ik overal in gebruik.

Wildkamp verkoopt het (hebben diverse locaties in t land), bouwmarkten/tuincentra met een zwembadafdeling verkopen het doorgaans ook.
Van Keulen Cichliden in Woudenberg verkoopt het ook (mocht je daar in de buurt wonen), wellicht nog wel meer aqua-winkels maar niet dat ik weet.
 
Voor kerst had ik 0.4-0.8
Die is vervangen door 0.7-1.25

Beide prima voor corydoras
 
Dankjewel allemaal,
Zou het mogelijk zijn om de middelste maat van filterzand te gebruiken voor cory's dus de 0,71-1,25 mm korrel, of kunnen ze daar moeilijk in grondelen?
Want denk dat de kleinste maat iets te fijn is zodat het bodemrot veroorzaakt, of heb ik het mis?
Wildkamp verkoopt het

Bij Wildkamp heb je €30 verzendkosten, klopt dit?
 
Dankjewel allemaal,
Zou het mogelijk zijn om de middelste maat van filterzand te gebruiken voor cory's dus de 0,71-1,25 mm korrel, of kunnen ze daar moeilijk in grondelen?
Want denk dat de kleinste maat iets te fijn is zodat het bodemrot veroorzaakt, of heb ik het mis?


Bij Wildkamp heb je €30 verzendkosten, klopt dit?

Heb hier nog nooit bodemrot gehad met de 0.4-0.8.. maar die middelmaat moet ook kunnen hoor als je je daar beter bij voelt

en ja die verzendkosten kloppen... dat komt door het gewicht.
vandaar dat ik ook denk dat het beter is als je het ergens bij een winkel kan halen, want denk dat de verzendkosten overal hoog liggen.
 
Heb hier nog nooit bodemrot gehad met de 0.4-0.8.. maar die middelmaat moet ook kunnen hoor als je je daar beter bij voelt

en ja die verzendkosten kloppen... dat komt door het gewicht.
vandaar dat ik ook denk dat het beter is als je het ergens bij een winkel kan halen, want denk dat de verzendkosten overal hoog liggen.
Dankjewel voor je snelle reactie,
Ik zal dan eens kijken hier bij mij in de buurt (woon namelijk in België) voor het filterzand.
Dan neem ik waarschijnlijk de middelste maat👍.
 

Terug
Bovenaan