Wat is er nieuw

Kosten maatwerk aquarium?

• Onderwerp starter Onderwerp starter GewoonJoey
  • Startdatum Startdatum
We horen het wel als Joey antwoord heeft van Coenen. 😉

Nou zoals ze de maten hebben doorgegeven klopt de vorm.
Een L-vorm kan wel op 2 manieren.
Gewoon vlak met overal dezelfde hoogte of met een hoogte verschil.
Dat de bak dus 2 meter lang is en 50/60 hoog met op een bepaalt punt een hoogte van 150.

Maar goed, Iemand anders heeft ook een prijs aangevragen voor gewoon een rechthoekige bak, deze zat ook met een groot prijsverschil.

Enja wat Ivo zei dat is ook mijn probleem.
Aan de ene kant denk je dat het niet kan..
Maar vanaf de andere kant is het weer heel gunstig zon lage prijs.

Maar Coenen kennende zal hier niks mis mee zijn.
Verwacht vandaag een reactie met uitleg over de prijs.

Vandaag antwoord gehad van Coenen.

Ze kwam hiermee:

Hallo Joey,

Onze prijs voor het aquarium in optic white glas met een glasdikte van 10 mm is: � 610,00
Dit aquarium is voorzien van een gedeelde bodemplaat en strippen aan de bovenzijde van het aquarium.
De kosten worden bepaald door de glaskosten, arbeidskosten en onze marge.

Onze glaskosten zullen vermoedelijk niet zoveel verschillen van anderen.
Onze aquariumbouwer is bij ons in vaste dienst en is allround inzetbaar in ons bedrijf. Daardoor is het mogelijk zijn arbeidskosten te spreiden over ons complete assortiment producten en diensten. Dit is waarschijnlijk niet het geval bij een 100% aquariumbouwer.
Verder hanteren we bewust een lage marge.

Een andere mogelijke oorzaak die ik nog kan bedenken is het slijpen van de glasplaten. Standaard worden glasplaten bij ons geschuurd. Het is ook mogelijk deze plat poly te laten slijpen. De extra kosten hiervoor zijn ca. � 20,00 per meter.

Mocht je de interesse hebben in een nadere toelichting of om onze aquaria eens te zien dan nodig ik je graag uit in onze winkel.

Met vriendelijke groet,
Jordan Coenen
Aquarium Coenen B.V.

Heb wat andere bouwers ook om een uitgebreidere uitleg gevraagd.
Hopen dat deze ook snel een antwoord hebben zodat we de 2 reacties met elkaar kunnen vergelijken om te zien waar dat verschil nu vandaan komt.

Als je een goed gevoel hebt bij Coenen en de prijs is binnen je budget zou ik het gewoon bij hun laten doen.

Klink allemaal netjes.
Tis even de andere bouwers afwachten hoe hun te werk gaan.

Iemand anders heeft ook nog ge�nformeerd naar een bak en hier zat maar 170 euro verschil in.
Zal dus wel in orde zijn allemaal.

Maar goed ik ga in ieder geval even de kosten berekenen met de prijzen van Coenen.

Als ik reactie heb van een andere bouwer zal deze hier ook komen!

Vind de arbeidskostenspreiding een aannemelijke verklaring..

Als er serieus prijsverschil in glas zit heb ik al een ideetje => china .
Komt naart schijnt met containers deze kant op .
Maar pas op : dat glas is 25 tot 30 procent minder sterk in dezelfde glasdikte .

Van dat glas denk ik niet dat ze chinees glas gebruiken, dan namen ze wel veel dikker glas.
En dan maakt het in prijs ook weer niks uit.

Zit hem denk ik gewoon in de arbeidskosten en de "marge" al weet ik niet wat dit inhoud.

erwin2 zei:
Als er serieus prijsverschil in glas zit heb ik al een ideetje => china .
Komt naart schijnt met containers deze kant op .
Maar pas op : dat glas is 25 tot 30 procent minder sterk in dezelfde glasdikte .

Zou dit graag een beetje onderbouwd zien. Hoe weet je dat dit glas minder sterk is in de door jouw genoemde percentages?

Ben ik ook benieuwd naar. Waarom zou Chinees glas in dezelfde dikte minder sterk zijn?

Ik denk dat het wel de arbeidskosten zijn. Soms werkt de ene aan 19 Euro en de andere aan 36 Euro. Dat komt dikwijls doordat ze het werk uitbesteden (bv. doordat hij in L-vorm is) en dan moeten zij nog hun winstmarge erbij rekenen en de andere ook. Ik weet ook dat het soort slijpwerk ook een verschil van prijs is. Maar als dat voor een aquarium is, zijn de boorden toch in silicone gestoken, dus moeten ze niet afgerond worden. En omdat ze ook nog eens bij coenen ander aquariummateriaal verkopen, koop je soms ook nog eens andere producten daar, waarop ze ook winst hebben, en net als gezegd, zijn ze iets duurder in hun producten voor de aqua, hebben ze daar een grotere winstmarge op.
En als je het totaal plaatje dan bekijkt zou het verschil in prijs toch niet zo enorm zijn. Dus ik zou het niet laten. Het is een bekende firma en ze geven er garantie op, als het niet in orde zou zijn, gaan ze het risico niet nemen om garantie te geven en alle momenten nieuwe aqua's moeten maken omdat ze niet deugen. Van hun winstmarge zou vlug niks niet meer over zijn en zouden ze met verlies moeten werken. Dus als je het zwart op wit op papier hebt, waarom zou je het niet doen?

Ja net wat Coenen zei.
Het glas zal niet veel anders zijn als bij de meeste bouwers.

Het is puur de winstmarge en de arbeidskosten.
Ik weet van Coenen dat de overige producten een stukje duurder zijn als de rest maar daarmee kunnen ze wel mooi de kosten van maatwerk bakken flink drukken.

Denk dat ze daar meer mee verdienen als wanneer ze de overige producten gaan drukken en prijs en dan met de maatwerk bakken omhoog gaan.

En na dit topic zullen er vast wel meer mensen zijn die naar Coenen gaan haha.

Denk dat ik per ongeluk wat reclame heb gemaakt..

Haha ja dat zou wat zijn.
Krijg ik hem straks als ik nog meer reclame ga maken misschien wel voor niks.

Maar goed ik wil even iedereen bedanken voor de reacties!
Als ik alles rond heb en ik kan gaan beginnen dan weet ik waar de bak vandaan komt.

Alleen nog even het visbestand afronden.
Tips zijn nog altijd welkom in het daarvoor bestemde topic.

mss zei:
Ik maak gebruik van een Belg en die leverd top werken maar is echt spot goedkoop. Maar wat Luc zegt soms is goedkoop duurkoop.

Ik betaal voor mijn 900 liter met opbouwen thuis 450�

Welke belg 😀 Mag via privebericht.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan