kreeften missen poten?


Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,153
Locatie
Rotterdam
Ik heb een 1meter bak met 1 muskusschildpad, 10 danio's en 3 kreeftjes (kleine oranje 2cm)

Ben even de naam vergeten van de kreeftjes excuus.
Het gaat heel goed eigenlijk met de schildpad samen. Hij lijkt niet eens interesse te hebben in de kreeftjes. Toch zag ik vandaag wat geks, 1 kreeft heeft nog maar 2 poten en zijn 2 scharen.
Wat zou deze poten verwijderd kunnen hebben?

Zouden het de danio's kunnen zijn of is het de andere kreeft?
als de schildpad het was dan zou de kreeft er niet meer zijn dus het moet de danio's zijn of de andere kreeften?
Echter lijkt het mij niet dat in een 1meter bak 3 mini kreeftjes veel agressie naar elkaar kunnen hebben. Dus ik vermoed eigenlijk de danios maar dit lijkt mij ook knap sinds die even groot zijn als de kreeftjes.

Wat denken jullie?
 
De danio's hebben dat echt niet gedaan.

Het is de schildpad geweest of de andere kreeften.
dan zijn het de andere kreeftjes. Wel gek want je zou denken dat 1 meter groot genoeg is voor 3 kreeftjes van 2cm. maar zal wel wat meer stenen toevoegen om agressie te verminderen dan
 
waarom zou de schildpad dat niet gedaan kunnen hebben? Dat zou namelijk mijn 1e verdachte zijn.
 
200.gif
 
In dit gezelschap zouden danio's geen moment in me op zijn gekomen als verdachten. :p Ik weet niet welke soort kreeft je hebt, maar zelfs vredelievende kreeften heb ik elkaars poten zien afknippen als ze elkaar zat werden. (Te hoge bezetting bijv.) En een muskus, je weet het nooit met ze.... ;)
 
Ik weet niet hoe groot je muskusschildpad is, maar ik denk zelf eigenlijk dat het de andere kreeftjes waren. Ik heb er ooit 2 in een 60cm gehad, en zij maakten ook ruzie. Uitgerekend op de dag dat ik ze uit elkaar ging halen, was de kleinste van de twee dood. Hij miste, net als die van jou, een aantal ledematen. Ik denk niet dat het de muskusschildpad was omdat de kreeft zo klein is. Als de schildpad al interesse had, had hij de kreeft waarschijnlijk in één keer opgeslokt.
 
Ik weet niet of je de cpo hebt maar kreeftjes kunnen flink knokken weet ik dus het zal me niet verbazen als ze dit zelf hebben gedaan.
 
waarom zou de schildpad dat niet gedaan kunnen hebben? Dat zou namelijk mijn 1e verdachte zijn.
ik heb hem afgelopen dagen super goed in de gaten gehouden. Geen enkele kreeft is dood en het lijkt mij sterk dat de schildpad alleen 2 poten eraf zou bijten. Tot nu toe iedere keer als ik kijk vertoont hij er geen interesse in of zijn ze al weg geschoten voordat hij in de buurt is. Ze kunnen zo tussen de stenen weg voor de schildpad, ook hebben ze een stuk waar de schildpad niet kan komen voor rust. Denk ook dat als de schildpad ze pakt de hele kreeft in twee delen bestaat en niet een aantal pootjes mist. In ieder geval heb net een nano bakje gekocht en ga hem daarin apart zetten totdat hij weer al zijn pootjes heeft.
Hoeveel cpo passen er in 30x20 oppervlak bakje als ik die helemaal vol stapel met stenen? Ik heb er nu 3 bij de schildpad en zou er eigenlijk wat meer willen halen sinds de schildpad ze niet lijkt op te eten. Het lijkt mij leuk om er een aantal in dit nanobakje te houden en daarin te kweken.
 
Niet 1. Is dit een strikvraag:juggle:
is het te klein voor een 2cm kreeft? Ik las ''overal'' vanaf 15liter. waarom zouden garnalen die ongeveer even groot zijn er wel in kunnen en deze kreeftjes niet?
Als ik het vol zet met stenen kan je het oppervlak ook nog wel ver 2 dubbelen om overheen te lopen. Wat mij ruim lijkt voor 2/3 kreeftjes van 2cm. Maar ik heb er geen ervaring mee dus als je anders denkt leg please uit waarom.
 
CPO zijn vrij territoriaal, meer dan 1 zou ik op 30 liter zeker weten niet doen.
 
CPO zijn vrij territoriaal, meer dan 1 zou ik op 30 liter zeker weten niet doen.
oke das jammer. is het de moeite waard om het een poging te geven met 1m 1v als ik echt veel verstop plekken en gezichtbrekers creeër? Ik kan hem altijd apart zetten of terug bij de schildpad als dat nodig blijkt te zijn. Of zeg je dat gaat nooit werken.
 
oke das jammer. is het de moeite waard om het een poging te geven met 1m 1v als ik echt veel verstop plekken en gezichtbrekers creeër? Ik kan hem altijd apart zetten of terug bij de schildpad als dat nodig blijkt te zijn. Of zeg je dat gaat nooit werken.
Je kunt het proberen, maar je hebt nu al CPO met missende pootjes in een veel grotere bak. Wat verwacht je dat er gebeurt in een klein bakje?
 
Een kennis van mij hier had er een paar in een 60 liter cube en met genoeg verstopplekken zal dat goedgaan en het zal ook van het aantal mannen onderling afhangen denk ik. Ik heb er ook altijd 3 gehad in een 60 liter maar ja na enkele maanden gingen me die dood.
 
Je kunt het proberen, maar je hebt nu al CPO met missende pootjes in een veel grotere bak. Wat verwacht je dat er gebeurt in een klein bakje?
das waar, maar de oorzaak is niet echt bekend. Mogelijk was het al zo toen ik hem kreeg of is het gebeurd in het zakje tijdens het vervoeren en heb ik het gewoon niet gezien. Mogelijk is het omdat er niet zoveel stenen in liggen en ze nieuw zijn en nog territorium moesten claimen. Als het een poging waard is dan wil ik dat wel proberen sinds ik ze makkelijk kan observeren sinds ik toch de hele dag thuis zit en ze apart kan zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ik had 300 garnalen ofzo bij de bak gekregen. Heb een klein gedeelte hiervan bij de schildpad gegooid en mooi wel dat de danio's ze dus opeten en proberen poten eraf te bijten. Ik denk dat mijn oudste danios de kreeft heeft gepakt (zijn nu 14jaar oud en 5/6cm). Sinds ze het bij de garnalen doen waarom zouden de 2 oudere danios het niet bij een kreeftje doen.
 
Sinds ze het bij de garnalen doen waarom zouden de 2 oudere danios het niet bij een kreeftje doen.
Omdat garnalen kleiner zijn en een stuk zachter. Daarnaast hebben kreeften wel schaartjes waarmee ze zichzelf kunnen verdedigen. Die poten worden echt niet zo even afgehapt
 
Omdat garnalen kleiner zijn en een stuk zachter. Daarnaast hebben kreeften wel schaartjes waarmee ze zichzelf kunnen verdedigen. Die poten worden echt niet zo even afgehapt
denk je? Die danios zijn wel echt 2x zo groot als die kreeft. Waarom als ze bij een garnaal een poot eraf bijten kunnen ze dat niet bij een kreeft (bijv tijdens vervellen dan is het zacht, als hardheid de reden is waarom het niet kan).

In ieder geval de kreeften zijn nu gescheiden. Degene die poten mist zit in zijn eentje in het kleine bakje. De ander loopt nog bij de schilpad rondt.
 

Terug
Bovenaan