Wat is er nieuw

kreeftjes/garnaaltjes ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter pelle
  • Startdatum Startdatum
P

pelle

Guest
Ik heb een 20 liter aquarium van 40x25x20 ik vraag me af wat beter is garnaaltjes of kreeftjes mijn voorkeur gaat naar cpo kreeftjes.En ik vraag me af hoeveel ik er moet kopen voor mn 20 liter bakje. hoorde ook iets dat je eerst je aquarium pomp + verwarmings element 2 weken moest laten draaien heb ook een klein flesje tegen lood env om je kraanwater te reinigen en heb ook iets van bio starter en een pomp van 300l/h.

idd pelle je aquarium kun je het beste in laten draaien zonder dieren erin,
ik heb dat bij mijn eerste aquarium ook niet gedaan met het gevolg visjes in nood en zelfs een overleden, dat wil je niet.
2 weken is erg kort zelfs met de biostarter wacht na het inrichten en plaatsen van je pomp en verwarming 4 weken voordat je bewoners gaat toevoegen en laat je water testen voordat je dat doet bij de lfs.
de reden dat je moet wachten met je bewoners is omdat er zich nog geen goede bacteri�n in je aquarium zitten die de afvalstoffen van je dieren omzetten in voeding voor je planten ofwel je krijgt een nitrietpiek
als je je bak ingericht hebt en je hebt toevallig wat vlokvoer(vis voer) in huis doe dit er dan ook een klein beetje in dit bevorderd de bacteriegroei.
in 20 ltr zou ik 1 koppel plaatsen als je kreeftjes wil houden

Ik zou in 20 liter alleen garnalen houden. De bak kun je het beste een week of 4 laten indraaien.
Garnalen zijn ook nog eens behoorlijk gevoelig namelijk.

Hoeverl is een koppel 2 een man en een vrouw ?

Een koppel is 2, een man en een vrouw idd. Maar ik zou ook voor de garnalen gaan, dan kun je er wel een stuk of 20 nemen, of 10 als je een snel kwekend soort neemt...

Update mn aquarium hsd ik 2 weken laten draaien was netjes naar de dieren winkel geweest daar deden ze een testje met druppels daar bleek dat amonia in mn bakje te zitten uitslag was groen en het moest geen kleur krijgen ze zij ook dat ik de helft van mijn aquarium water moest verversen
Maar hoe komt amonia in mijn bakje (ik gebruik wel dat water cleaner voor lood enzv er uit te halen en bio starter.

Dat komt door het proces in je bak. Ammonia word omgezet door bacteri�n in nitriet en dat weer in nitraat.
Je kan na 2-3 weken dan ook een nitrietpiek krijgen en daarom moet een bakje eigenlijk ook 4 weken minimaal indraaien.
Je no2 (nitriet) moet dus 0 zijn voordat je de vissen kan plaatsen. Een klein beetje voer verkruimelen kan het wat versnellen nog.
Het is dus een natuurlijk proces door rotting van het een en ander in je bak.

En ik heb java mos op hout en crypto wendtii green

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan