Wat is er nieuw

Kruisbesmetting voorkomen

Ik denk niet dat je dat zo kunt zeggen.
Misschien inderdaad niet van alle stoffen. Maar dat nifurpirinol wordt opgenomen wil ik wel geloven want als het niet werkte zou het snel uit te handel zijn denk ik. Misschien nog wel belangrijker dat hier artikelen over te vinden zijn.

Michelle ik ga er vanuit dat jij een medische of laboratorium achtergrond hebt, en dat jou verslag meer de menselijke dan de aquariumvissen-problemen vertegenwoordigd, anders kan ik met jou overgens positieve betoog geen vissen meer houden, dat zou mij te moeilijk worden.
Wat zijn we de laatste jaren toch bezig met bacterien, enerzijds worden de vissen er ziek van en we kunnen ook nog nuttige bacterien toevoegen.

Wordt aquariumhouden een soort van hogere wiskunde.

als het niet werkte zou het snel uit te handel zijn denk ik.
Hier moet ik stiekem wel een beetje om lachen. Zeker niet om jouw punt, maar om hoe het werkt qua verkoopsuccessen in de aquariumwereld. :DD

Er zijn heel veel producten met commercieel succes. Kijk maar rond bij de LFS. Of kijk naar wat hobbyisten elkaar aanbevelen op een forum als dit. Zou je dat stukje "aquariumcultuur" echter even aan de kant zetten en kijken naar werkzaamheid en efficiëntie, en hoe de markt voor producten op basis dáárvan eruit zou zien.... Voor de grote merken geen mooi plaatje!

Ja soms gaat dat er wel op lijken als je stukjes leest over voeding in een bepaalde verhouding of de RR en opstarten met ammoniak. Maar goed aan de andere kant hoeft dat niet allemaal en het is maar net wat je zelf wil denk ik 😉.
Gelukkig is het ook goed mogelijk om een leuke bak te onderhouden zonder echt veel chemische of scheikundige kennis.

Ach, als ik de stoffen lees die in esh2000 zitten kom ik tot 4 maar eerlijk toegeven heb ik dit "medicijn" lang geleden vaak gebruikt , maar de aquariumkit ging verkleuren naar 'groen'.
Volgens mij zit dit goedje vol met malachietgroen/formaline en methyleenblauw, niet goed meer voor de vissen en zeker niet voor de kitranden aan de binnenzijde van de bak en gewoon niet meer met welke zekerheid te gebruiken.

Michelle ik ga er vanuit dat jij een medische of laboratorium achtergrond hebt, en dat jou verslag meer de menselijke dan de aquariumvissen-problemen vertegenwoordigd, anders kan ik met jou overgens positieve betoog geen vissen meer houden, dat zou mij te moeilijk worden.
Wat zijn we de laatste jaren toch bezig met bacterien, enerzijds worden de vissen er ziek van en we kunnen ook nog nuttige bacterien toevoegen.

Veel van mijn betoog is gewoon heel eenvoudig van internet gehaald. Speciaal stukje voor @Gino88 omdat hij nu eenmaal altijd graag onderbouwde wetenschappelijke info op prijs stelt 😉 Zeer vermoeiend "manneke" dus dacht, pak nu eens de kans om te vragen naar zijn bron :DD Voor alle duidelijkheid zeker niet "kwaad" bedoeld. Een ieder moet zelf uit maken in hoever ze gaan in de vis hobby.

Ik heb sluiers en veel te maken gehad met zieke vissen en was op een gegeven moment klaar met alle adviezen en heb toen het net af gestruind naar voor mij bruikbare info. medicatie is gewoon kijken welke goedjes erin zitten en kijken wat het doet. Hiervoor heb je geen wiskunde knobbel nodig. Tevens werk ik inderdaad in de zorg en heb veel van doen met bacterieen maar dat is wat eenvoudiger want dan bepaald de arts wat en hoe. Al het leven draait om bacterieen. Veel standaard termen worden vaak niet goed gebruikt,/gezien zoals kruisbesmetting en antibiotica.

Het is maar net wat je interesse verder is. Ik zie hogere wiskunde in al dat planten gedoe. PO4, CO2, tekorten/te velen, lumens, soil. Ik denk, mik dat plantje in de klikko als hij het niet wil doen en koop een nieuwe 😉 Voor een ziek visje wil ik me wel wat meer inspannen

Hier moet ik stiekem wel een beetje om lachen. Zeker niet om jouw punt, maar om hoe het werkt qua verkoopsuccessen in de aquariumwereld. :DD
Ja daar was ik mij van bewust toen ik deze opmerking maakte (denkend aan flesjes bacteriecultuur enzo 🙄) . Daarom heb ik de zin betreffend artikelen er nog achter gezet. En lachen is gezond toch?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan