Kruisschema garnalen

  • Onderwerp starter A. Huibregtse
  • Startdatum

A

A. Huibregtse

Guest
Ik ben bezig met de inrichting van mijn aquarium. Nu leek het mij mooi om in mijn aquarium 2 soorten garnalen te plaatsen: de Blue Velvet en de Crystal Red. Echter de latijnse naam v.d. BV begint met
Neocaridina, terwijl die v.d. CR begint met
Caridina. Neocaridina & Caridina: betekent dit dan dat deze met elkaar zullen gaan kruisen ???
 
Het overzicht zegt genoeg maar Caridina s en Neo s kruisen dus niet. De Neo s zullen veel sneller kweken en vaak raad men af om ze dan samen te nemen tenzij je de grote van de groep Neo s in toom gaat houden.
 
Ik had dit zelfde kruisschema al eerder gedownload. Echter ik werd in verwarring gebracht, doordat beide latijnse namen zo op elkaar leken. Tot ik de tekst bij het schema nog eens beter bekeek en zag staan: "Het is dus goed mogelijk om garnalen uit de neocaridina groep te houden met garnalen uit de caridina groep". Bij de inhoud v.d. tweede reactie had ik nog niet stil gestaan. Dit geeft stof tot nadenken. Bedankt voor de reacties.
 
Let ook op de waterwaarden als je verschillende soorten gaat samen zetten want dat kan ook weleens flink afwijken van elkaar.
 

Terug
Bovenaan