Wat is er nieuw

Kunnen deze Malawi cichliden samen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Convantol
  • Startdatum Startdatum
C

Convantol

Guest
Hey,

Ik heb nu Mbuna's dus herbivoren.

Maar ik ben ook helemaal gek van de 'Copadichromis Borleyi Kadango Red Fin'. Maar dit is een carnivoor.

Ik weet dat ze dus een andere voeding nodig hebben. Maar toch zie ik mensen deze soorten met verschillende voedingspatronen samen zetten. Is er een manier om dit wel te doen? Kunnen deze vleeseters ook overleven en zich goed voelen op gewoon spirulina cichliden voer? Hier zitten toch ook wel vaak 30%-50% eiwitten in staat op de doos dus is gaat dit dan?

Groetjes

Over voeding op verschillende sites:

1ste site:
Als voedsel kan zowel levend voer als diepvriesvoer gegeven worden, zoals witte muggelarven, artemia, krill, garnalen en mosselen. Ook groenvoer zoals spirulina kan gegeven worden, ook cichlidensticks, granulaat en droogvoer.

2de site:
Dieet aquarium Alles eter
Dieet natuur Slakken

3de site:
In the wild C. borleyi feeds on plankton. When feeding this fish in captivity, I recommend an omnivorous diet.

4de site:
Feeding: Omivorous � Does well with flake or pellet food formulated for african cichlids. Diet should be supplimented with fresh green vegetables such as romaine lettuce, spinach, peas or zucchini slices.

Wat is het nu? 😛 Volgens deze sites lukt het wel op alle voer maar in het wild toch wel een carnivoor? Zelf sla en andere groenten raden ze aan op sommige als andere zeggen dat het puur vleeseters zijn :s :s :s

Verwarring!

Mijn M.buna s zijn ook algeneters.
Maar, Artimea en een mossel lusten ze ook,hoor.

Maar,of ze bij elkaar kunnen???

Mits het aquarium groot genoeg is kan het zeker samen.
Alleen heeft de Copadichromis vrije zwemruimte nodig waar de muba's rotsen/stenen nodig hebben.
Qua voer heeft de Copadichromis op termijn zeker wel ander voer nodig.

Het probleem is vooral dat de mbuna's het voer van de Copadichromis niet mogen hebben (en daarvan wel zullen mee-eten natuurlijk).

Ik denk dat je dit wel kunt oplossen als je er een paar niet-mbuna bij hebt zitten door gewoon veel groenvoer te voeren en dat bij te voeren met voer dat de mbuna's wel af en toe mogen, dus harde kreeftachtigen (vlokreeften, mysis, krill, af en toe artemia).

Ik maak vaak een mix waarbij ook doperwten in zitten voor mijn Mbuna.
Geen spruiten als ze nog jong zijn. 😀

Hoe groot is je aquarium?

2 meter

Ik ga vooral groenvoer geven (36% spirulina en echt mbuna voer) maar zowiezo wissel ik vaak af met algemeen cichliden voer en soms diepvries voer. Ik denk, en lees ook op het internet, dat het vooral belangrijk is dat mijn mbuna's genoeg groenvoer bijven krijgen en de Copadichromis wordt vaak als omnivoor omschreven 🙂

Als het me lukt zou ik heb ook willen voeren met een pincet eventueel zodat ik hem iets meer dierlijk voer kan geven maar denk dat het lang gaat duren eer hij dat durft en dat Mbuna's nog altijd ermee weg zullen proberen geraken 😛

Thanks voor de reacties.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan